Bálványimádók

2018. május 16. - Tarski

Leszedé ...mind az egész sokaság az aranyfüggőket az ő magok füléről, és vivék az Áronhoz, melyeket elvőn az ő kezekből, és formálá azt bizonyos formára, és csinála abból öntött borjúképet. És mondának: Ezek a te istenid....”

 

Óriási olvasottsága és visszhangja volt a legutóbbi blogbejegyzésemnek nem csupán a honlapjaimon, hanem az egyik közösségi portálon is. Ez utóbbi azért fontos, mert ebbe beszállt egy hivatásos politikus is, mégpedig Szabó Zoltán, a DK ismert arca. Korábban államtitkár volt a Gyurcsány-kormányban, manapság ezen a téren nem juthat szóhoz. S ha már ott nem jeleskedhet, hát megteszi azt máshol. Az alábbiakban annak a beszélgetésnek az egyik részletét adom közre, amit a közösségi honlapon folytattunk.

 

Sz. Z.: Ha valaki Székely Szabolcsot kérdezi, a tatárjárásnak is az őszödi beszéd az oka.

Én.: Szabó Úr! 1. A választás előtt azt mondták, hogy győzni fogunk. Hogyan tartották meg az ígéretüket? De ugyanezt mondták a 2014-es választás előtt is és nem tartották be akkor sem az ígéretüket. Miért gondolnám én azt, hogy 2022-ben szintén győzelmet ígérnek és győzni is fognak. 2. Egy nyugati típusú demokráciában már 2010-ben le kellett volna mondania Gy. F.-nek, de háromszori nagy ruha után tényleg el kellene tűnnie a politikából. Talán több lehetőséget kéne adni másoknak, akik kellő hitelességgel rendelkeznek és akik nagyobb eséllyel veszik fel a küzdelmet Orbán ellen. De amíg oly sok választót lekötnek, addig arra nem lesz lehetőségük. 3 Megismétlem: ÉN komolyan gondolom Orbán leváltását, ÖNÖK viszont nem, mert nem hajlandók tudomásul venni azt a tényt, hogy vége, nincs tovább, Önöknek befellegzett, nincs szükségük Önökre a választóknak. 4. 2022-ben sem tudnak egyebet csinálni, mint amit 2014-ben és most 2018-ban tettek, miért gondolják azt, hogy így sikerül majd leváltani Orbánt?! Nem lesz/lehet kormányváltás Önökkel, és ezt lehet prognosztizálni akár 2030-ig, ha továbbra is élni fog az MSZP és a DK. Ezért állíthatom azt, hogy csak a túlélésükre játszanak. Meg a hatalomra és a pénzre....

Sz. Z.: Székely úr. 1.) MINDEN választás előtt MINDEN párt azt mondja, hogy győzni fog. Ezt nem ígéret, hanem remény. Olyan remény, ami nélkül egy párt egy árva megveszekedett szavazatra sem számíthat. Ki az a hülye, aki olyan pártra szavaz, amelyik azt hirdeti magáról, hogy reménytelen leváltani a kormányt? 2.) Gyurcsány már 2009-ben lemondott, ha netán elkerülte volna a figyelmét. Több lehetőséget nem kell adni senkinek - a politikában mindenkinek ugyanannyi lehetőség jár. Mindenkinek jogában áll pártot alapítani, elindulni a választáson és megnyerni a szavazók egy részének bizalmát. Azt persze értem, hogy a Fidesz országlása nyomán különösen vonzó minta lett egy versenyben úgy nyerni, hogy a konkurencia nem indul, de talán mégsem ez a dolgok normális menete. 3.) Demokráciában azt, hogy vége, nincs tovább, egy politikai erőnek befellegzett, nincs rá szükségük a választóknak, nem önjelelt váteszek szokták megmondani, hanem a választók. Persze, ez itt tényleg nem demokrácia, de ettől még senki nem ruházta föl önt a döntőbírói szereppel, hogy mely ellenzéki pártra van és melyikre nincs szüksége a választónak.A DK-ra és az MSZP-re egymillió ember szavazott, erre a két pártra nyilván nincs szükségük a választóknak, szemben mondjuk a 175 ezres Momentummal vagy a százezres kétfarkúval. 4.) Hogy 2022-ben mit csinálunk majd, azt nem ön fogja megmondani. Főleg nem 2018-ban.

Én: Én persze tudom, hogy mindenre megvan a kész jól fazonírozott válasz, de a mai helyzeten ez sem segít. Tessék csak fejjel menni nyugodtan a falnak, majd sorra megkapják a megérdemelt ruhát Orbántól. --- Én csak azokat sajnálom, akik eddig is hittek Önökben, és 2022-ben a 2010-es, 2014-es és a 2018-as esethez hasonlóan fognak csalódni. --- Meddig akarják még ezt művelni? Ha ez megy tovább, akkor Orbán még 90 éves korában is ME lesz, mert benne legalább annyira ég a hatalom és a pénz iránti vágy, mint Gyurcsányban, meg a többi DK-sban. Sok sikert, de én ebben nem kívánok részt venni. (Igaz, eddig sem vettem részt benne 2014. 04. 06. után.....)

 

Sz. Z.: A DK-sokban annyira él a pénz utáni vágy, hogy három éven keresztül egyetlen fillér állami támogatás nélkül, pusztán a tagok és rokonszenvezők támogatásából működött, idén meg 63 helyen nem indított jelöltet az együttműködés érdekében, ami azzal a következménnyel járt, hogy 150 milliós állami támogatásból kényszerült kampányolni, szemben más pártok 600 milliójával. Folytatni meg addig akarjuk, amíg a VÁLASZTÓK nem mondják azt, hogy elég volt. Amíg csak egy választásokon részt nem vevő kiabálja ezt be a pálya széléről, addig nem hagyjuk abba.

                  balvanyimadok.jpg

 

Ebből a szócsatából most csak néhány problémát emelek ki. Az első az, hogy Szabó úr szerint az, amit a választás előtt ígérnek, az csak reménynek tekinthető. Abból a szempontból tényleg az, hogy minden, a későbbiek során bekövetkező esemény csak valószínűségekkel írható le. Erről szól a valószínűségszámítás. De a politika azért egészen más, mert a politikai erőteret meglehetősen jól lehet értékelni, és még a választás előtt világosan lehetett látni azt, hogy egy szétaprózott ellenzéknek, ahol mellé még két szemben álló táborra is oszlottak a pártok, nos, egy ilyen képződménynek nincs reális esélye arra, hogy legyőzze a Fideszt. Ennek ellenére teljes gőzzel azt kommunikálták, hogy győzni fogunk. Karácsony Gergely pedig már kijelölte az árnyékkormányát, és felsorakozott mögötte a V18 is, akik között valóban kiváló szakemberek voltak. Gyurcsány pedig végre valahára, legalábbis a képzelet szintjén, bebörtönözhette az orbáni maffia összes emberét, és kiszabadíthatta a “politikai foglyokat”, akiket állítólag Orbán nyomására a rács mögé juttattak. Lehetne sorolni a többi példát is, de itt most az a lényeg, hogy komolyan tervezték a kormányváltást, holott arra semmi esélyük sem volt. A nagy kérdés itt most az, hogy miért tették ezt? Talán azért, mert ez a politikai kampány természete, ahogy Szabó Zoltán gondolja? Ha így lenne, akkor sem lehet azt csinálni, hogy a valóságtól teljesen elrugaszkodva etessék a választókat és abban a hitben hagyják, hogy van esély a győzelemre. Ez szemen szedett hazugság volt, amit egyetlen dolog sem indokolhat. Lehet úgy is kampányolni, hogy világossá teszik azt, hogy bár remény az mindig van, mégis a valóság inkább az, hogy a balliberális oldal szerény eredményt fog majd elérni. Egy focihasonlattal élve: a Loki (Debrecen) csapata nem léphet úgy a pályára mondjuk a Barcelona ellen, hogy majd lemossák őket a pályáról. De az reális cél lehet, hogy tisztességgel helytállnak a Barcával szemben és igyekeznek minél kevesebb gólt kapni tőlük. Ez utóbbi esetben nem lehet rájuk mondani azt, hogy hazudtak, félre vezették a szurkolókat, mert a kommunikációjuk a valóságot tükrözte.

 

Egy másik probléma: soha sem állítottam azt, hogy a DK-nak nincs joga a választáson indulnia. De, igenis alkotmányos joga van erre. Csak azt kell megvizsgálni, hogy azzal milyen eredményt fognak elérni és főleg teljesülhet-e az az igazán nagy cél, hogy az orbáni hatalmat megdöntsék. Az utóbbira az a válaszom, hogy sohasem fog nyerni az ellenzék addig, amíg a DK Gyurcsánnyal indul a választáson. S ezt már Botka László is világosan látta, és éppen a DK-s bálványimádók készítették ki, tették hiteltelenné, hogy végül is ő maga mondott le a miniszterelnök-jelöltségéről. Gyurcsány már korábban elveszítette a választók bizalmát és ezt bizonyította a korábbi három választás is akkor, amikor az MSZP 2010-ben, majd később a DK 2014-ben és 2018-ban nagyon gyenge eredményt ért el. Az nem tekinthető kiemelkedő sikernek, hogy a DK a mostani választáson hét éves politizálás után 5,37%-os eredményt ért el, amivel a parlamentbe kerülhetett és önálló frakciót alakíthatott. Mellette ott van például a Jobbik eredménye, amelyik párt túlélte a néppártosodás kegyetlen folyamatát, és 19,19%-os eredményt ért el, amivel lényegében megőrizte a választói táborát. De lehet példaként emlegetni azt is, hogy a Momentum csupán egy éves politizálásának eredményeként 3,06%-os eredményt ért el.

 

A harmadik probléma: abban igaza lehet Szabónak, hogy a DK-nek nincs vége, pontosabban még nincs vége, ezért, mivel elvileg mindig van remény, indulni fognak a következő, sőt, az azt követő választáson is. Erre, ismétlem, minden joguk adott. De ha ezt az álláspontot veszik fel irányadónak, akkor nem kell beszélni arról, hogy “leváltjuk Orbánt”, meg “börtönbe küldjük a tolvajokat” és egyéb ehhez hasonlókról. Mondják meg azt, hogy megelégszenek azzal, hogy Orbán udvari ellenzéke lehetnek és Orbán zsoldosaivá váltak. A legnagyobb bűn szerintem az, hogy alaptalanul hintik el azt a reményt, hogy legyőzhetik a Fideszt. Most láthatjuk csak igazán azt, hogy milyen lélektani hatást váltott ki az ellenzéki választók soraiban az, amikor szembesültek a választás végeredményével. Ilyen mély letargiába esett választókkal jó ideig nem lehet komoly politikai cselekményeket végrehajtani, legfeljebb csak erőszakos cselekményeket, amelyeket azonban nem maga a politikai cél inspirál, hanem a dűh és a felfokozott indulat. Ilyen tömeget nem lehet kordában sem tartani, bármikor elszabadulhat a pokol, ami azonban alkalmat adhat arra, hogy Orbán a rendvédelmi szerveket bevesse ellenük. Röviden: a következő időszak politikai cselekményei inkább hasonlíthatnak a leszámolásra, egy vérbosszúra, mint egy józan és átgondolt cselekvéssorozatra. Ha a DK ezt felvállalja, akkor nagyon rosszul teszi és ismét csak ártani fog a balliberális ellenzéknek. Ezzel pedig csak gyorsítani fogja ezen pártok széthullását.

 

Debrecen, 2018. 05. 16.

A bejegyzés trackback címe:

http://tarski.blog.hu/api/trackback/id/tr8813954712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jolka40 2018.05.16. 19:52:35

Kedves Székely úr! Több tárgyilagosságot! Kevesebb személyes ellenszenvet!

baldoc 2018.05.16. 20:32:12

Kedves Székely úr!
Magának MA tényleg a DK a legnagyobb problémája??
A választási csalás pélául nem zavarja??

Kelly és a szexi dög 2018.05.16. 20:36:53

Az emberek szembeköpése, a demokratikus szó leamortizálása már csak a létezése is ennek a pártnak. Mondjuk az pozitivum, hogy már a harmadik 2/3-ot köszönhetjük a Böszmének - lassan jóvá teszi a bűneit...

bekerült 2018.05.16. 20:37:51

Tarski ! Tarski !

Tényleg eladtad magad két fillérért !!!

Bűzlik az írásod az Orbán seggnyalásától !
Még azt is elfelejtetted, hogy Orbán is bukott már meg 3-szor is, még sem tűnt el a politikai porondról !

Elmész te a sunyiba !

morph on deer 2018.05.16. 21:06:05

Hmmmm...
Hogy is mondjam...maradjunk annyiban, hogy nem volt kifejezetten bölcs dolog ezt a párbeszédet imígyen felvezetni, mert ez minimum az olvasók félrevezetése.

Valahogy úgy, mint a győzelmi “igéret” amit nem tartottak be(!), pedig betarhatták volna.
Gondolom ez így igaz, hiszen mindez egyértelműen kiváltotta a “Ez szemen szedett hazugság volt...” minősítést, ami ugye feltételezi a szándékosságot.

Sajnálatos módon indezzel szemben - a párbeszéd közlésének köszönhetően -egyértelmű, hogy kettejük közül Szabó Zoltán érvelése lényegesen tárgyilagosabb, az ellenérvek főleg indulati/érzelmi megközelítésből, ráadásul onnan is szelektíven szemlélik a problémát.

Csak emlékeztetőül: a választások előtti héten Szél Bernadett még a ‘Szél kormány’ szándékait sorolta széltében, a Momentum szó szerint orbán álmainak további tönkretételét igérte, de őket valahogy sikerült kihagyni a “szemenszedett” vádoltak közül, akik ugyebár “hazudtak” mert győzelmet igértek.
Szóval ez nem jött be.

Csakúgy, ahogy Botka balsikerének Gyurcsányra kenése sem, legalább is az írni-olvasni képes személyek körében.

Ismert, hogy Botka színtelépése előtt előrehaladott egyeztető tárgyalások folytak, szinte az összes demokratikus párt részvételével, amit Botka színrelépése és az MSZP akkori pálfordulása felborított. Aminél többet már csak Botka fő programpontja, a Gyurcsány ellen folytatott hadjárat ártott a lehetséges együttműködésnek, véleményem szerint Botka hitelességének ugyancsak.

Az egy dolog, hogy maga is Gyurcsány közvetlen környezetében hallgatta végig az őszödi mondókát a legkissebb ellenvetés nélkül, maga is megszavazott minden olyan intézkedést, amit most egyedül Gyurcsány számlájára írnak!

Ezt nagyvonalúan feledve Botka teljeskörü támadást intézett - nem, nem orbán ellen, ő gyakorlatilag szóba sem került, - Gyurcsány ellen - és vesztett!

Tehát még egyszer: NEM Gyurcsány támadt óbégatva Botkára, hanem Botka, az MSZP ‘teljhatalmú’ jelöltje támadta rendszeresen a vele elvileg azonos oldalon álló másik párt, a DK elnökét!
És alulmaradt.
Mert nem sikerült felfognia, hogy a választók nem a demokratikus oldalon belüli konfrontációt, erősködést és hatalmi játékokat akar látni, hanem politikushoz méltó viselkedést, ami ugye azzal is jár, hogy a személy tisztában van a saját határaival, és képes kompromisszumot kötni az általa képviselni szándékozott választók érdeke szerint.

Egyébiránt én többedszerre sem értem, hogy amennyiben az írás célja netán az lenne, hogy a feltörekvő, friss, ‘tiszta’ politikai szerveződések hatalomra jutását segítse, népszerűsítse, támogassa, stb., akkor miért ezen a kontraproduktív módon tesz mindezt, - nevezetesen támadva, és noszogatva a ‘hiteltelen’ párto(ka)t a visszavonulásra, ami amúgy teljesen hiábavaló erőfeszítés, - és miért nem azt teszi, ami gondolom a szándék: hogy a feltörekvő, friss, ‘tiszta’ politikai szerveződések hatalomra jutását segíti, népszerűsíti, támogatja, stb.?

Mert ez úgy biztosan nem működik, hogy megpróbáljuk valahogy ‘eltüntetni’ a nem szimpatikus pártokat, és reménykedünk benne, hogy a megüresedett helyre csak-csak felnő valaki, aki majd úgy azonnal, teljes fegyverzetben, mint Pallas Athéné előoattan és egyből nagyon jó lesz mindenben amit csinál!
Sajnos.

Addig meg ez van, ha tetszik, ha nem.

berne 2018.05.16. 21:58:39

DK,Szabó,stb...LOL. Orbán minden este felnevet.

moonlight777 2018.05.16. 22:11:09

egy baj van csak a dk nevű szektával, az, hogy létezik... rendkívül káros a társadalomra....

Titimataifaaaro 2018.05.16. 22:13:46

Bírom, hogy minden poszt alatt, ami a drága Ferencet negatív kritikával illeti, megjelenik a DK-s kommentkommandó. Mivel a számokból tudjuk, hogy a kutya sem szavaz a DK-ra, aki meg igen az átlag 60+ éves, egy cseppet sem levágós, hogy fizetett pártalkalmazottak.

laci_52 2018.05.16. 23:01:47

Vegyük már észre, hogy Gyurcsány egy politikai kalandor, akinek a Fidesz nagyon sokat köszönhet, például a mostani kétharmadot is. Ő egymaga verte szét az ellenzéki összefogást. Ha nem vonul vissza, négy év múlva újra győzelemhez segítheti Orbánt...

egyjózsi 2018.05.16. 23:28:07

Gyurcsányozás. Semmi több. Szabó Z. helyretette. A többi hozzászólás meg a "szekértáborok" csatája.
A "morph on deer" nick néven jegyzett hozzászólás a tények korrekt rögzítése. A többieket ez érdekli legkevésbé. Szájtépők...

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2018.05.17. 00:02:28

Szabónak van igaza. Az Ön álláspontja nem demokrata, hanem voluntarista álmodozó. A DK-nak önálló listája lett és részt vett a visszalépésekben, tehát segítette Orbán leváltását. Én se szavaztam a DK-ra, nem is kell.

József Kodácsi 2018.05.17. 00:33:13

@morph on deer: Köszönöm az összefogott írásodat,maximálisan egyetértek vele.Székely úrnak rendkívül szelektív a memóriája,talán ennek tudható be hogy ennyi sületlenséget összehord.

Világít a torony 2018.05.17. 01:00:32

A választások előtt nem csupán a DK. ígért győzelmet. Ráadásul némi kiigazításra szorulnak a t. blogger megállapításai. Gyurcsány nem a DK, hanem a teljes körben koordinált ellenzék győzelmét vizionálta. Az LMP a JOBBIK és az Mszp- Karácsony formáció szeretett volna önállóan kormányt váltani, legalábbis kommunikációs szinten. Ferkebötyár annyit nyilatkozott, hogy a DK választási meglepetést okoz majd.

Mannlicher 2018.05.17. 01:16:41

"A DK-sokban annyira él a pénz utáni vágy, hogy három éven keresztül egyetlen fillér állami támogatás nélkül, pusztán a tagok és rokonszenvezők támogatásából működött."
Érdekes, hogy a választások után a győri volán ~30-40 új Credo buszt vett. Nyílt titok, hogy ezeket a roncsokat egy Gyurcsányhoz, pontosabban a nejéhez köthető cég gyártja. Erről ennyit...

Mannlicher 2018.05.17. 01:18:32

@baldoc: Na ja, ha nem csalnak el listás szavazatokat az MSZP-nek és a DK-nak, akkor végre kiestek volna a parlamentből...

nyerafidesz 2018.05.17. 05:05:15

Most ez következik?! Azzal szopatják az ellenzéki szavazókat, hogy Gyurcsány nélkül leverik majd aFideszt?
Ugyanúgy pofára esés lesz, mint az utóbbi három választáson. Persze a Gyurcsányra tényleg nincs szükség, egy pöcs, de nem ezen múlt. Még dolgozni kell ezen egy kicsit. Mondjuk találni egy olyan karakteres ellenzéki vezetőt, mint Orbán. Mert ha nem tűnt volna fel, nálunk egy párt maga a vezető személyisége.

Nerevaryne 2018.05.17. 07:18:08

1. Nem lehet, biztos elcsalták a választást!
2. Az a rohadt LMP, az volt a hibás, szemétláda Szél Bernadett, meg a gyökér választók!
3. És ha nem lenne Gyurcsány meg MSZP akkor nyerhetünk? Működhet?

És akkor még hátra van a depresszió és a beletörődés, alig várom a politikai bloggerek mikor esnek túl rajta.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 08:42:42

A DK a nyugati nagytőke legagresszívebb erőinek magyar képviselete.

haXXor 2018.05.17. 08:48:39

A DK-val csak annyi baj van, hogy létezik :D

Bogyó 2 2018.05.17. 09:10:39

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Amely nyugati nagytőke ittléte még mindig nagyobb biztonságot, jólétet tud, vagy tudna garantálni az átlagpolgárnak, mint a helyi feudális földesurak jobbágysorba taszító kizsákmányolása. Nálunk akik munkát keresnek találnak, mind ilyen cégeket emlegetnek, sikerült elhelyezkednem az Aldinál, a Bosch-nál, a Hankooknál, a Mercedesnél, stb. valahogy senki sem Mészáros Lőrincnél aki csak einstandol, de értéket, innovációt semmilyen módon nem képvisel. Ugyanaz van, mint a valamikori második jobbágysor idején a XVI- XVII. századtól. Van egy jól élő felsőréteg, aki nyugati termékeket fogyaszt, ott iskoláztatja a gyerekeit, ott költi a pénzét, oda megy nyaralni, nem Szverdlovszkba vagy Novoszibirszke, a többség meg hálásan kezet csókol a kegyelmes úrnak a napszámért. Ez a te szép új nyugati nagytőke-mentes világod.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.17. 10:04:18

Korrekt írás.

Rávilágít arra a tényre, hogy az MSZP-vel és a DK-val soha senki nem fogja leváltani a Fideszt.
Mert ma is ők a legelutasítottabbak. Amortizálják a ballibek hitelességét, és mozgósítják a jobboldali szavazókat.

És arra az anomáliára is rávilágít az írás, hogy a tagjaik, szavazóik ezt soha nem fogják belátni.
De ezzel sincs baj. Végülis Orbán 2030-ig tervez.
De e

Péter51 2018.05.17. 10:54:29

2006 - az öszödi beszéd óta 9 /kilenc/ országos szintű választást bukott el a ballib sorban és kivétel nélkül.
Aki ezek után sem látja be,hogy Fletóval nem fog sikerülni,szavazói bárki másra is szavaznak,aki OV ellenes,míg ő olyan fokú ellenszenvet generál,ami menthetetlen -az meg is érdemli a vereséget.

Varkonyi Andras 2018.05.17. 10:59:46

A hírnév a legfontosabb ! Gyurcsányozz egyet, s már be is kerültél az Index-be ! Hülyét kaptál volna, ha ott vagy mindhárom tüntetésen. Én ott voltam, s láttam, ahogy fiatalok sokasága állt sorba egy közös fotóra. kézfogásra a "leggyűlöltebb" politikussal ! A sok elvetemült, mi ? :)

FCUK22 2018.05.17. 11:36:18

a Dk-val semmi baj nincs, pont azt a feladatot látja el, amire kitalálták: Fletó nem megkerülhető, viszont a párt létezése garantálja a Fidesz hatalomban tartását.

lujo1111 2018.05.17. 11:45:14

@Ballib vagyok rettegek:
egyetértek.egyik párt sem lesz soha egy kívánatos koalíciós partner, ahogy a Jobbik sem.
egyedül meg egyik párt sem lenne képes a jelenlegi kormányt megbuktatni. így a Fidesz mindaddig nyeregben érezheti magát, míg ezek erőlködnek

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.17. 11:47:03

@Bogyó 2:

A nyugati tőke képes valóban KEVESEKNEK jobb körülményeket biztosítani, én is ilyen helyen dolgozom: keveset kell dolgozni, van túlórafizetés, rendezett a helyzet, átlagnál jobb bér, stb.

De van ezzel egy kis gond:
- a többség számára ez nem elérhető,
- ami hasznos egyéni szinten, az nem feltétlenül hasznos össztársadalmi szinten.

Ahogy te magad is írod, ez csak egy réteg.

Varkonyi Andras 2018.05.17. 12:54:11

De okosak vagytok ! A DK-t és az MSZP-t csesztetitek, a többiről szót sem szóltok?
Sok helyen mondtam már: tessék, itt a lehetőség, nagyokosok ! Csináljatok egy új pártot, keressetek hozzá megfelelő vezetőt, aztán nosza, mutassátok meg ! Pofázni és fanyalogni lehet a fotelból, de a sok megmondónak fingja sincs ahhoz, hogy mit, kivel és hogyan !

lujo1111 2018.05.17. 13:04:00

@Varkonyi Andras:
GyF elkövetett néhány jóvátehetetlen hibát. ezt nem tudja meg nem történté tenni. Esetleg ha kb. 15 évig visszavonult volna, akkor lenne esetleg egy esélye. Hiába imádja a politikát, meg európai formátumú politikus, de kb ennél nagyobb tömeget nem fog tudni megszólítani, aki rá szavaz.
A szocik meg oly hiteltelenné váltak, h ő maguk is érezték, nincs olyan saját emberük, akik mögé szívesen beálltak volna, ezért Karácsony G-t kérték fel.
ez egy jó ötlet: index.hu/belfold/2018/05/17/saznyi_mszp_felszamolas/

Behajtó70 2018.05.17. 13:52:09

Eközben mi itt a fideszers oldalon betegre röhögjük magunkat! Különösen a kommentek elmeháborodott részén :) Írjatok még DKs elvtársak, hadd mulassunk!

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.05.18. 19:42:28

@iii: "tehát segítette Orbán leváltását. "

Még néhány választáson segítenek ennyit Orbán leváltásában és Orbán miniszerelnokként hal meg végelgyengülésben 120 évesen.