Megcsinálták

2018. április 14. - Tarski

Ha röviden akarom értékelni a balliberális ellenzék választási szereplését, akkor ezt mondhatom: nagy volt a mellény és óriási ruhát kaptak. A szégyenteljes vereséget csak tetézte az, hogy a választóikkal elhitették azt, hogy képesek legyőzni a jobboldalt, ezen belül a 2007 óta a pártpreferencia listákat meggyőzően vezető és a korábbi képviselő választásokat kétharmaddal nyerő Fideszt. A balliberális pártok pöcegödör morálját pedig jól mutatja az, hogy nem hajlandók sportszerűen elviselni a vereségüket, nem képesek gratulálni a győztesnek, amit minden demokratikus országban, amire oly sokszor hivatkoznak, még a választás éjszakáján megteszi a vesztes párt vezetője. E helyett választási csalásról szónokolnak és tüntetéseket szerveznek egy legitim választáson győztes pártcsoport ellen. Ha a balliberális pártok vezetőinek és nyilván azok támogatóinak lehet szégyenkezni valója, akkor éppen ez a nem demokratikus viselkedés lehet az alapja és oka.

 

Világosan ki kell mondani azt, hogy a jobboldal egy tiszta és törvényes választáson megsemmisítő vereséget mért a balliberális ellenzékre. Aki erre nem hajlandó, az kétségbe vonja a liberális demokráciánk létét, és horribile dictu egy anarchikus rendszer felé viszi az országot. Egy választás után nem a másokra kell hárítani a vereség felelősségét, hanem minden abban részt vevő pártnak az a feladata, hogy elemezze a választást és a tanulságokat levonva határozza meg a következő időszak teendőit. De annak semmiképpen sincs helye, hogy kétségbe vonják a választást lebonyolító emberek tisztességét, merthogy éppen ezek munkája tehet egy választást törvénytelenné. Annak sincs helye, hogy magának a a választási törvénynek a legalitását vonják kétségbe, mert azzal nem csupán a hazai törvényhozást minősítik, hanem az Európai Parlament és az Európai Bizottság ellenőrző és szabályozó tevékenységét is. Tudomásul kell venni azt, hogy a választási törvényünk egy legitim hatalom legitim törvénye, és annak minden eddigi gyakorlati végrehajtása legális volt, ami az új kormány legitimitását is biztosította.

 

Vissza kell térnem egy fontos problémára, amiről sokan megfeledkeznek. Korábban azt írtam, hogy a jobboldal mért megsemmisítő vereséget a balliberális ellenzékre. Ezért azért írhattam, mert ide nem csupán a Fidesz-KDNP pártcsoport sorolható, hanem a Jobbik is. Az senkit se zavarjon meg, hogy a mostani választáson egymás ellen küzdöttek, mert a Jobbik egyedül saját magának akarta a politikai hatalmat, amit azért kísérelhetett meg, mert gyenge volt a balliberális oldal. De egy bivalyerős balliberális ellenzék esetén, ha a Fidesz nem érné el az abszolút többséget, akkor nyugodtan támaszkodhatna a Jobbikra egy kormányalakítás céljából. Ugyanis, ha a Jobbik nem menne be egy Fideszes koalícióba, akkor a kormánypártnak a balliberális ellenzéki pártokkal kellene kormányt alakítania, vagy pedig egy új választás kockázatát választja. Ezt pedig egyik párt sem szeretné még a rémálmukban sem.

 

De vessük össze a jobboldal és a balliberális oldal jelenlegi erejét. A választási eredmények alapján a kormánypárt 2.540.970 szavazatot, míg a Jobbik 1.021.857 szavazatot kapott, ami azonban még változhat. Ez több mint 3,5 millió szavazót jelent, amivel szemben az MSZP-Párbeszéd pártszövetség csak 646.004 voksot, illetve a DK 292.131 szavazatot állíthat szembe. Bár ez utóbbiak is változhatnak, de a lényeg nem: a jobboldal több mint 3,5 milliójával szemben a balliberális oldal egymillió voksot sem tudott szembe állítani. Korábban az MSZP egyszerűen valótlant állított azzal, hogy 20%-ra taksálta a támogatottságát, a DK pedig azzal, hogy több mint félmillió támogatót mondott. Ha ezt a helyzetet összevetjük a 2006-os választási eredményekkel, amikor az MSZP 2.336.705 szavazatot gyűjtött be, akkor nyilvánvaló a balliberális oldal fokozatos és erőteljes erodálása. Ha pedig kivetítjük ezt a folyamatot a jövőre nézve, akkor csak további térvesztéssel lehet számolni. Magyarán: itt és most a balliberális pártoknak alaposan meg kell gondolniuk azt, hogy milyen jövőt képzelnek el maguknak és a választóiknak. Azt gondolom, hogy számukra nincs más perspektíva, mint először a megalázó vereség miatt bocsánatot kérni a választóiktól, majd szép csendesen visszavonulni és átadni a stafétabotot másoknak, akik talán jobban tudják érvényre juttatni a szocdem politikai értékrendet. Azok a balliberális pártok, amelyek immár három választáson hozzásegítették a Fideszt a kétharmados parlamenti többséghez, nincs helye a politikai életben, mert a későbbiek során sem lesznek képesek megfékezni a jobboldal győzelmét. Ezt vagy belátják és tisztességgel hátrébb vonulnak és a tagságukat egy feljövőben lévő újabb és hitelesebb párthoz engedik, vagy pedig tovább folytatják a szélmalomharcot a jobboldal ellen, ami ezekkel a pártvezérekkel sohasem fog győzelemre vezetni. Ha a mai pártvezetők önmagukat jó politikai érzékkel megáldottnak tekintik, akkor ezt nekik világosan kell látniuk és főként tudomásul venniük. A változást nem azzal kell kezdeni, hogy mondjuk az MSZP élére más elnököt választanak meg, mert azzal maga a párt vezetősége és tagsága nem cserélődik ki. Az sem tekinthető jó megoldásnak, amit a DK csinál: marad a pártvezető, és folyamatos ellenállásra rendezkedik be a hatalommal szemben. Ezzel a módszerrel sem cserélődnek le a pártvezetők, főleg a pártelnök, csak éppen az anarchia felé vezetik az országot. Röviden: itt lenne az ideje annak, hogy végre Magyarországon is egy nyugati típusú szociáldemokrata párt jöjjön létre, amelyikben nem a régi, a kádári puha diktatúra emlőin felnevelkedett KISZ-esek a vezetők, hanem őket egy fiatal és képzett szakemberekből álló csapat váltja fel a szocdem érdekek politikai képviseletében.

                               gyurcsany_1.jpg

S ez utóbbi vízió megvalósítására már a közeli jövőben van lehetőség, hiszen létrejött és eredményesen szerepelt a Momentum párt. Ma még nem gondolom azt róluk, hogy ezt az általam vázolt víziót képesek lesznek megvalósítani, de a távlatokban alkalmasak lehetnek arra. Bárhogyan is történjen, a Momentum példát mutathat arra nézve, hogy a semmiből is feljöhet egy olyan párt, amelyik már egy új politikai kultúrát vezethet be és amelyik akár egyenrangú pártként léphet fel a Fidesszel szemben. A Momentum mindvégig erőteljesen szemben állott a balliberális pártokkal, aminek a fontosságát és jelentőségét igazán csak most értékelhetjük. Egy olyan párt, amelyik egy új politikai kultúrát akar bevezetni, nem állhat össze olyan pártokkal, amelyek annak éppen az ellenkezőjét mutatják fel. S ezt még olyan magasabb rendűnek gondolt cél, mint a Fidesz leváltása, sem írhatja felül, mert azzal csak az új párt hitelességét rontja le. Itt még az is nagyon fontos jelenség, hogy a hazai politikai életben megindult egy erjedés, ami a rendszerváltozáskor létrejött és még talpon maradt régi pártokat akarja leváltani és egy új politikusi gárdával kívánja helyettesíteni.

 

Szóval, szerintem ez lenne a kívánatos jövő, aminek már most megvannak az alapjai, csak elég állhatatosnak kell lenniük azoknak, akik ezt a változást meg akarják valósítani. De nem vagyok naiv, és világosan látom azt, hogy sem az MSZP, sem a DK nem fogja megtenni azt a szívességet, hogy legalább a vezetői hátrébb álljanak. Sőt, a DK vezetői győzelemként értékelik a mostani választást, aminek tényleg van reális alapja. Míg ugyanis korábban csak 4 képviselője volt benn a parlamentben, most önálló frakcióval 9 képviselőjük lesz ott. Kétségtelen az, hogy ez sokkal tágabb teret nyit meg számukra a parlamenti politizáláshoz, de ez sem fedi el a lényeget: a DK és annak vezetői még egy-két cikluson keresztül eljátszhatják az “igazi nagy demokrata” tragikomédiáját, de nincs perspektívájuk. Már létezik a Momentum és feltehetően hozzá hasonló pártok jönnek létre, amelyek egyszerűen elszívják majd tőle a választókat. A Momentum most csak 150 ezres támogatottságot kapott, de később ez csak növekedni fog, ami egyúttal az MSZP és a DK vesztét készíti elő.

 

A DK-nak volt egy olyan választási plakátja, amelyen ezt olvashattuk: “Gyurcsánnyal megcsináljuk”. Tényleg megcsinálták: a rossz politizálásukkal megásták a saját sírjukat.

 

Debrecen, 2018. 04. 14.

 

 

P. S.: Tegnap találkoztam egy volt újságíró kollégámmal, aki korábban az egyik vidéki napilap főszerkesztője volt. Egy éve ezt a lapot felvásárolta Mészáros Lőrinc, így őt, mivel nem volt Fideszes, azonnal kirúgták. Gondolom, nem kell külön bizonygatnom azt, hogy az utóbbi 8 év balfácán balliberális politizálása alapot adhatott arra, hogy ilyen megtörténhessen. Van egy költői kérdésem: vajon a baloldali eszmeiségű újságírók utcára tételében érez-e felelősséget az MSZP és a DK vezetősége?

A bejegyzés trackback címe:

https://tarski.blog.hu/api/trackback/id/tr7913833516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyerafidesz 2018.04.16. 04:52:51

@n3spr3ss0: Nem szavaztak a Fidesz ellen. Nem volt ilyen rubrika a szavazólapon. Saját pártokra, és képviselőkre szavaztak. A többi belemagyarázás, baller lázálom.

bigdata 2018.04.16. 04:56:55

@Bambano: dehogynem igaz. A balliberális ellenzék mellett ráadásul a nem balliberális ellenzékre is megsemmisítő veteséget mért. Az összesített ellenzéktől persze a szavazatok számát tekintve kikapott, de azt a választási rendszer és tarski negligálja. A lelkes drukkereknek máig nem esett le, hogy nem a balliberálisokkal sikerült kiszúrni, hanem az országgal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.04.16. 07:24:02

Kedves Tarski, ismét csak gratulálni tudok a tárgyilagos és igényes írásodhoz. Egy megjegyzést szeretnék csak fázni hozzá, Szerintem a Momentumban több potenciált látsz, mint amennyi ténylegesen van benne, de ezt majd a jövő fogja igazolni vagy cáfolni.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 08:21:47

@n3spr3ss0: Tényleg indult a választáson a Fidesz Ellen Párt?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 08:28:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: "2006-ban is reklamált a vesztes. Ja, akkor kicsit kevésbé volt kultúrált... "

mert mi volt 2006ban a választás utáni héten?

haha milyen vicceset találtam:
index.hu/belfold/orosz7091/

"Putyin lapja lelkesen üdvözölte Gyurcsány győzelmét
MTI 2006.04.25. 11:52

Lelkes tudósításban üdvözölte Gyurcsány Ferenc "duplázását" az orosz kormánylap, a Rosszijszkaja Gazeta. A lap tudósítója szerint a kormánykoalíció "valósággal szétzúzta Orbán Viktor jobboldali keresztény tömbjét". A lapban kiemelik Gyurcsány "komszomolista" múltját, sikeres üzleti karrierjét, "ellenféltisztelő, meggyőző vitastílusát" és "fáradhatatlan miniszterelnöki ténykedését".

A Putyin orosz elnök szócsövének számító lap ezután azon lelkendezett, hogy Gyurcsány maradásával folytatódhat "az orosz-magyar kapcsolatok reneszánsza". Putyin elnök egy hónappal a választások előtt magyarországi látogatással bizonyította, milyen jó is a két ország viszonya."

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 08:40:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Ezzel szemben egy angol , ha több, mint öt éve a UK-én kívûl él (Ausztrália, Németország, Magyarország...tök mindegy) nem szavazhat a saját országa választásán."

15 év lesz az és nem onnantól, hogy elköltözött külföldre hanem onnantól 15 év, hogy már nem szerepel a választói névjegyzékben.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 08:42:53

@Senki A.: "Mármint amit te legendázol? "

Miafaszért akarjátok lehazudni a csillagot az égről 2006 kapcsán?

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:28:50

"Világosan ki kell mondani azt, hogy a jobboldal egy tiszta és törvényes választáson megsemmisítő vereséget mért a balliberális ellenzékre..."

Vilgágosan ki lett már régebben mondva. A választási törvényben. Amit a fidesz írt és szavazott meg. Mert:

1. Van szavazat ami kettőt ér, van ami egyet sem. ( a második és az első különbözetének a hozzáadásával )
2. Van aki külföldöről levélben szavazhat, van aki nem, és ha még is élni akar állampolgári jogával, akkor utazzon sok pénzért sok száz kilométert. ( külföldi kettős magyrok, egy állampolgárású, külföldön dolgozó magyarok )
3. Van aki egész nap a köz tv-ben/rádióban kampányolt, van akinek csak egyszeri öt, azaz 5 perc jutott.

Innen kezdve minden tiszta és világos. Csak a választás nem.

Mellesleg csak számolgatás kérdése, de szerintem az 1/3-ad több adót fizet a fidesz kormány kasszájába, mint 2/-ad. Tekintettel arra, hogy a fidesz szavazók jelentős része nyugdíjas. Pont.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:31:35

@eßemfaßom meg áll: "... az orosz kormánylap, a Rosszijszkaja Gazeta. A lap tudósítója szerint a kormánykoalíció "valósággal szétzúzta Orbán Viktor jobboldali keresztény tömbjét". "

Persze azóta rájöttek, hogy az a jobboldal valójában a bal, csak elvétették az oldalt, amikor ezt írták.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 09:32:09

Furcsa ezt leírni, ami alapvetésnek tűnhet minden gondolkodó ember számára, de igazad van.
Furcsa látni hogy ennek ellenére, az index címlapos ballib gyűlöletkeltők, többségében mégis ennek az ellenkezőjét teszik:

"Világosan ki kell mondani azt, hogy a jobboldal egy tiszta és törvényes választáson megsemmisítő vereséget mért a balliberális ellenzékre. Aki erre nem hajlandó, az kétségbe vonja a liberális demokráciánk létét, és horribile dictu egy anarchikus rendszer felé viszi az országot. "

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 09:35:24

@látjátok feleim szümtükkel:

Franciországban a második fordulóban most szavaznánk a Fidesz és Jobbik között. Angliában a Fidesznek 85%-a lenne. Az egész EU-ban cirka ha 2 helyen van nagyobb felhatalmazása a kormánynak.

Azaz hazudsz, mert nem bírsz veszíteni. Pöcs vagy.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:35:39

@V.János78: "... óriási Fidesz-médiafölény, "

Tudom, hogy felétek divat, de visza is lehet ezt ferdíteni. Oda, ahol az összes megyei lap a fidesz holdudvar kezébe van, országos lapok már nem nagyon működnek, mert az emberek azt megenni nem tudják, főleg a vidékiek.
Ráadásul az utolsó kampánhetekben erre felénk a fideszes megyei lapot két hétig ingyen is adták, hátja előfizeti valaki, mert annyira kevés a fizető olvasó.

MACISAJT 2018.04.16. 09:36:57

Soha nem hittem volna hogy egyszer tóta w. árpádot fogok idézni, éspedig teljes cikkével.
Pedig ez is elkövetkezett. Itt a link is, nem csalás:
index.hu/velemeny/glossza/puccser/

Bűzszínű zászló
Tóta W. Árpád
2005.12.21. 10:05

Kerényi Imre műsora olyan, mintha egy fogyatékos kisgyereket lesnénk meg, aki tévéset játszik.
Figyelj ide, apafej. Vegyük át még egyszer ezt a rendszert, amiben élünk. Amiért a lufit eregetted, amikor még a Charta nevében játszottad az eszed.

Megkeresed a gazdit, beikszeled, és húzol haza.
Demokráciában nincs forradalom. Választás van. Ha valami nem tetszik, akkor nem az a módi, hogy felborítjuk a villamost, hanem elmegyünk szavazni. Aki itt felborítja a villamost, lezárja a hidat meg felborogatja a kukát, az nem forradalmár, hanem bűnöző, huligán, söpredék. Működő demokráciában az ilyennek baja eshet. Ha mégis sikerrel jár, akkor meg puccsista, akit illik lebombázni. Persze elképzelhető annyira hülye puccsista, akit nem kell bombázni, mert magától nekimegy a holnap üvegajtajának, és felkenődik rá, mint egy krumplibogár.

Fogsz kapni egy szép nagy szavazólapot. Megkeresed rajta a gazdit - Isten ajándékát -, beikszeled, és húzol haza. Szépen kivárod a végeredményt, aztán vagy csóválod a farkad boldogan, hogy mégis tiéd a gondnoki állás a székházban, vagy tudomásul veszed, hogy bukta. Utána még ki lehet menni az utcára örvendeni vagy búslakodni, újabb síkidomokat alakítani, egy kis dombra lecsücsülni.

De neki már úgyis mindegy. A Fidesznek kell felfognia, hogy forradalom nincs, választás viszont nagyon is van. A választást pedig legkönnyebben úgy lehet elveszíteni, hogy szabadon engedjük a félkegyelmű cerkófmajmokat, és nem tagadjuk teljes erővel, hogy efféle háborodottak akár forradalommal, akár legálisan a hatalom közelébe kerülhetnek. Úriember, polgár, vagy akár a jól nevelt proli válasza Kerényi Imrére: nem velem van.
-----

A kurva anyját, de jól tudta ezt még 13 évvel ezelőtt..
Igaz, akkor(is) az ellenfelet oktatta...

Muhaha

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:38:18

@Rettegek mert ballib vagyok:

Én nem vesíytettem, meg nem is nyertem. A fiatalok nem nyertek, de ez nekem nem baj. Nekik az. Egyébként meg olvasd el a választási törvényt, oszt utána ugass!

Mellesleg ki nem szarja le, hogy más országokban mi van, a mi hazánk ez, nem a más ország. Ja, a tied másik?

2018.04.16. 09:38:43

@eßemfaßom meg áll: igazad van, benéztem. 15 év. De a kiköltözéstől. És a választói jog teljeskörû elvesztésére vonatkoztatva:
"British citizens living abroad can vote in UK Parliamentary and European Parliamentary elections but cannot vote in local elections or elections to devolved bodies such as the Scottish Parliament, National Assembly for Wales or Greater London Authority.

British citizens living abroad for more than 15 years are not eligible to register to vote in UK elections."

Tehàt mégiscsak más, mint a mi esetünkben.

2018.04.16. 09:41:37

@MACISAJT: de tévedett, nem?
Akkor mi is a végkövetkeztetés?
Igaza van, mert tévedett? Nagyon fideszes!

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:42:33

@MACISAJT: "A Fidesznek kell felfognia, hogy forradalom nincs, választás viszont nagyon is van. "

No látod ebben igazad van, mert a fidesz a következő választás után felfogta amit a szocik anno elmulasztottak a saját kétharmadukkal. Csinálhattak volna ők is olyan törvényt, hogy a fidesznek vért kellett volna pisilniük a nyeréshez, de nem tették. Most az ő törvényük a választó, nem az állampolgár.
Ennyit a demokrációtokról.

2018.04.16. 09:46:27

@eßemfaßom meg áll: namost ebből az következik, hogy Putyin azóta mentálisan fejlődött, a demokrácia iránti érzékenysége nőtt, értékeli a kis államok önállóságát?
Avagy Orbán az új Gyurcsány?
Szavazz!

2018.04.16. 09:50:06

@eßemfaßom meg áll: 2006 egyetlen hét volt? Avagy a választások karácsonyra estek? Nagyon be lehettél rúgva!

chrisred 2018.04.16. 09:50:30

Az elemzés jó, a végkövetkeztetés nem. Pontosan az eredmények jelzik azt, hogy a rendszerváltók elleni protestpártok (Jobbik és az LMP) megfeneklettek, zsákutcába kerültek. Hiába maximalizálták az eredményeiket, ennek semmilyen hatása nincs a magyar közéletre. Korábban azt mondtam, az MSZP-nek és a szatelitpártjainak (persze Fletóval együtt) kellene eltűnnie a magyar politikai életből, most már hozzáteszem a Jobbikot és az LMP-t is.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 09:50:37

@nonolet:

Légyszíves vond le az egyéni nyertesek nután a pártlistának adott plusz szavazatokat, amit senki nem rájuk adott, oszt rögtön más lesz a világképed.

Ja, és mielőtt erre válaszolsz, olvasd el a válsztási törvénynek asz erre vonatkozó részét.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.04.16. 10:02:11

Én a Momentum-ot már a NOlimpia kezdeményezésük leírtam. Nem valós indokkal kinyírtak egy pártsemlegesen támogatott nemzeti ügyet (noha előremutató kritikával is támadható lett volna). Ennek ellenére én sem bánnám, ha egy hiteles csapat ütőképes ellenzéki erőként kihívója lehetne a Fidesznek. De attól tartok, hogy ez jelenleg csak a Fidesz pártszakadásával képzelhető el. A jelenlegi ellenzéki erők vagy nem hitelesek, vagy nem ütőképesek, vagy nincsen támogatottságuk.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 10:05:45

@lujo1111: semmit nem árnyalt a képen az, hogyha a fidesznek kevesebb képviselője lett volna mert többen szavaznak az ellenzéki jelöltekre akkor nincs meg a 2/3

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 10:07:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: gondoltam a 2018-as választások első hetét a 2006-os választások első hetével hasonlítod össze, nem pl az öszödi beszéd utáni balhékkal.

chrisred 2018.04.16. 10:09:15

@szekertabor: Éppen hogy nem pártsemlegesen támogatott volt, mert a politikusok ugyan általánosan támogatták majdnem minden oldalról, de a lakosság egyáltalán nem.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 10:10:01

@látjátok feleim szümtükkel: feleim te nagyon csövön keresztül látsz vala az szümüddel. Kicsit elvakít a fideszfóbia.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 10:19:22

@Könnyen elkaptuk, uram!: "De a kiköltözéstől"

"The 15-year period begins when they no longer appeared in the electoral register, not the date they moved abroad."

nyilván hasonló a dolog a magyar levélszavazós/követségenszavazós dologhoz, hogy aki elköltözik valahova de az UK címe él az benne van a választási névjegyzékben, onnantól indul a 15 év, hogy megszünteti a brit lakcímét vagyis hivatalosan se ott él.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.16. 10:21:01

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csalódnék benned ha meg kellene magyaráznom mi a humoros a jelenetben.

2018.04.16. 10:23:55

@eßemfaßom meg áll: nem. A balhék minőségét vetettem össze.

2018.04.16. 10:28:05

@eßemfaßom meg áll: akkor most különbözik, vagy nem?
Tudod, számtalan lakcímed lehet, ez nem szocializmus. A magántulajdonodban lévő ingatlan a lakcímed.
De csak ott szavazhatsz, ahol élsz.
Tehát, aki angol, de nem ott él, más módon szavaz, mint aki magyar, és sose élt az országban. Avagy disszidált.

VT Man 2018.04.16. 10:31:49

@szekertabor:
"Én a Momentum-ot már a NOlimpia kezdeményezésük leírtam. Nem valós indokkal kinyírtak egy pártsemlegesen támogatott nemzeti ügyet "

Ez pontosan igy van.
Ha nem az olimpia ellen kampanyoltak volna, elgondolkoztam volna rajtuk.

De az az indok, hogy sok a 3000 milliard, es belerokkan az orszag? Hiszen a ballibek szerint Meszaros Lorinc evente zsebre tesz ennyit!?

2018.04.16. 10:34:57

@eßemfaßom meg áll: sehol nem olvasok ilyet.
Azt olvasom, hogy a lakhelyed akkor számít, ha helyhatósági választásokon szavazol.

2018.04.16. 10:36:03

@eßemfaßom meg áll: az electoral reg. Pedig évente megújítandó.

Piszkos Freud 2018.04.16. 10:44:26

@n3spr3ss0: "Tény, hogy 100 ezerrel többen szavaztak a fidesz ellen, mint mellette.A választási törvénytől kezdve a lebonyolításig szemét csalás volt az egész."
Ezt úgy is le lehet írni, hogy egy párt ellen sem szavaztak olyan kevesen, mint a Fidesz ellen. A DK ellen pl. közel 95% szavazott.
Másrészt mi a f...fenét csináltak az ellenzéki szavazóbizottsági tagok, hogy lehetővé tették a csalást? Ne válaszolj, költői kérdés volt.

nonolet 2018.04.16. 10:46:00

@látjátok feleim szümtükkel:

Annak ismeretében szavaztak az egyénire IS a választók, hogy a maradék szavazat és nem nyerőké átkerül a párt listára... töredék szavazatként.

Az ELLENZÉK IS!!! erre SI játszott, taktikázott.

DE!!!
VEDD észre, hogy a fidesz-kdnp NEM a pártlistán tarolt ám !!!!!!!
Hanem főleg egyéniben, NYERTEK!!!!!

A 133-ból 91 képviselő egyéniben került be.
Ami 68% azaz 3-ból 2 képviselő egyéniben-helyben nyert!

---
Ezért aztán te meg a 2. osztályos LOGIKAI ismereteket vedd elő.
Mert egyest kapnál már 2. osztályban, csak ennyi logikával :-(

Tudod: gondolkodni, gondolkodni, gondolkodni! még írás előtt, azt kellett volna neked.

József Körmendy 2018.04.16. 10:46:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ki a fa@t érdekel, hogy az angol, hogy szavazhat. Semmi közünk hozzájuk..

Anyád a baráthal 2018.04.16. 10:50:38

@Schulteisz az ikrek:
"Jól látod a lényeget, egy pici kiegészítést tennék, most nem a MSZP leváltását akarták többen. "

De visszakapni sem akarták őket. Ha felmerült volna a gyanú, hogy esetleg a dk vagy a maszop visszajöhetne, még a fideszre is szavaztam volna.

VT Man 2018.04.16. 10:51:35

@nonolet:
"VEDD észre, hogy a fidesz-kdnp NEM a pártlistán tarolt ám !!!!!!!"

Listan Fidesz 49,27%, ha ez nem tarolas, akkor mi?
Jobbik 19,06%

nonolet 2018.04.16. 10:53:46

@VT Man:

Hát az hogy egyéniben 91-et vitt a 106-ból... ami ugye 86%
Na ez az igazi tarolás :-)

Bambano 2018.04.16. 10:57:31

@bigdata: nem, nem igaz. ez volt a poszt egyik bekezdésének tételmondata: "Világosan ki kell mondani azt, hogy a jobboldal egy tiszta és törvényes választáson megsemmisítő vereséget mért a balliberális ellenzékre."

ebből a tiszta és törvényes egyértelműen nem igaz, hiszen bírósági büntetés is született a kérdésben.
másrészt az sem teljesen etikus, hogy a fidesz hosszas keresgélés után a több, törvényesnek látszó lehetséges választási rendszer közül pont azt vezette be, ami neki kedvez. így lett a minimális támogatottsági előnyből "megsemmisítő" választási győzelem. a fidesz nem kétharmados támogatottsággal, hanem minimális többséggel szerzett kétharmados jogokat.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.16. 11:14:06

@Schulteisz az ikrek: A fidesz 2/3-a Kurcsányféle kormány balfaszkodásának köszönhető. A TV-székházas eseményeket sokmindennek lehet nevezni, de puccskísérletnek semmiképp. Akkor és ott kellett volna sz@rráverni a huligánokat! Két uccával arrébb álltak a rohamrendőrök alakzatban, és rohattul viszketett a tenyerük, csak épp nem kaptak engedélyt a beavatkozásra. Szükség volt a "Casus belli"-re, és arra, hogy a zsernyákok kellőképpen motiváltak legyenek az október 23-i "ünnepre".

Amíg az ellenzék zömét a szalonnácik és a 2006-os eseményekben érintett pártok (Maszop DK) adják addig az Orbáncéknak nincs sok félnivalójuk, mert ezek hárman egymást is utálják, nem csak a fideszt. Amíg a baloldal ki nem termel egy hiteles és vállalható tömörülést, akik nem projekcélból jönnek létre, addig a fidesz marad hatalmon, és én a kétfarkúakra fogok szavazni.

Lehet hőbörögni, tüntetni, lehet Kossuth-terezni, de ez hasztalan. Itt az ideje annak, hogy megkezdődjön a valódi baloldali párt építése, kihagyva a vállalhatatlan elődöket, és VALÓDI programmal kell rendelkezni, ami abban nem merülhet ki, hogy "Elzavarjuk a fideszt".

József Körmendy 2018.04.16. 11:19:35

@hotredchili:
"Körmendynek: Ez nem talált:) Magyarországon élő, nem csak magyarul tudó hazafi vagyok, ennek nincs magyar neve, de ötgyerekes NŐ vagyok, aneszteziológus, nem fideszes, jajj "
Tisztelt Asszonyom !
Sajnos ezek az idióták kitörülték a saját kommentemet és nem emlékszem pontosan mit írtam.Mindenesetre elnézést kérek, ha megbántottam, de a "hotredchili" -ből - nem egy ötgyerekes anyára asszociáltam.

Namir 2018.04.16. 11:26:54

Most már biztos, hogy választási csalás történt!!!!
Szabálytalan mozgósítás súlyosan megsértve a választás titkosságát!!!!!!
Az OVB határozatot hozott erről, csak nem hozta nyilvánosságra!!!
Ezért nem lehetett kizárni a csaló pártot!!!!

IGEN, A HÍR IGAZ, DE EZ 2002-BEN TÖRTÉNT! ÉS AZ MSZP CSALT!
mno.hu/migr/az-ovb-szerint-a-valasztasi-iroda-mulasztott-2002ben-665556

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.16. 11:28:22

@Bambano: " ... hanem minimális többséggel szerzett kétharmados jogokat. ... "
Valaki föntebb már reagált a hasonló felvetésre, felhozva az angol és a francia választási rendszert...
Ahol az angoloknál a fidesznek most 80%-a lenne, a franciáknál a 2. fordulóban pedig a fidesz és a jobbik lenne a két választási lehetőség.

Amit ehhez hozzá tennék, hogy ha lett volna egy vállalható és hiteles baloldali tömörülés, megfelelően előkészített és megalapozott programmal, akkor most annak lenne 2/3-a a választási rendszernek köszönhetően. DE jelen körülmények között, amíg a Maszop és a DK szeretné a vezető szerepet a baloldalon betölteni, addig azok, akik a 2006-os események miatt szavaznak a fideszre, nem fognak visszatérni a baloldalra, mert ott vállalhatatlanok és hiteltelenek a politikai szereplők, ráadásul még programjuk sincs, továbbá bizonyítottan nem értenek a gazdasághoz.

Most van újra 4 év a következő választásig, tessenek összehozni az ifjaknak azt a pártot, amelyikre érdemes lesz szavazni 2022-ben. Ha ez a párt feláll, és korrekt programot tesz le az asztalra, akkor mind a fidesztől, mindpedig a jobbiktól várhatóan sokon fognak elpártolni, az Maszop és a DK pedig gyakorlatilag ki 1% alá fog kerülni, és az MDF sorsára jut.

konrada 2018.04.16. 12:11:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:
...na és? Az a magyar állampolgár se szavazhat egyéni képviselőre - aki nem hogy 5 éve, de akár 1 nappal előbb nem volt állandó magyarországi lakcíme...

paragrafus 2018.04.16. 12:50:58

Méghogy tiszta?
És hogy törvényes?
Egyik állításod sem igaz.

paragrafus 2018.04.16. 13:04:12

Kezdjük azzal, hogy a törvényesség vonatkozásában már az erősen megkérdőjelezhető, hogy a fideszes jelölteknek valóban volt-e jogszerű keretek között ötszáz érvényes (és törvényes) ajánlása. Ugyanis az ajánlásokat a választási szervek már törvényességi szempontból egyáltalán nem vizsgálták. Ezt kihasználva és ezzel visszaélve tudták a fideszesek néhány óra alatt összegyűjteni a szükséges ajánlások mennyiségét (amelyeknek jogszerűsége erősen megkérdőjelezhető.)

Pl. Cseresnyés Péterrel szemben hivatalos hatósági nyomozás folyik még mindig, mert a hatóságoknak is szemet szúrt, hogy 24 óra alatt összegyűjtött 2500 ajánlást, amiben - a jogszerűség tekintetében - maguk a hatóságok is kételkednek. A rendőrség nyomozati határozatában már megfogalmazásra került, hogy az ajánlásain hamisak az aláírások.
Vígh László (Zala 1.-es) jó három óra alatt összegyűjtött 5000 aláírást.
Kocsis Máté az ajánlóívek átvétele napján, február 19.-én, hétfőn délelőtt már leadott 2580 ajánlást.
Ovádi Péter, fideszes jelölt, Veszprém 1.es választókerületében kedden délelőtt leadott 2000 ajánlást.
Csizi Péter a fidesz Baranya megyei 1. számú országgyűlési egyéni választókerület képviselője a szükséges aláírások több mint háromszorosát gyűjtötte össze alig néhány óra alatt. - Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 04. számú választókörzetének fideszes képviselő-jelöltje, Tilki Attila is sikeres volt a támogatói aláírások összegyűjtésében. Posztja szerint hétfőn 13.45 órakor megszületett a határozat, mely szerint hivatalosan is a térség országgyűlési képviselő-jelöltje" lett. - Gyopáros Alpár a fidesz-kdnp közös jelöltje a Győr-Moson-Sopron megye 3. választókerületében hétfőn 12 óra 30 perckor adta le ajánlásait a helyi választási irodában.

És mindezeken felül hab a tortán:
Hídvéghi Balázs, a fidesz kommunikációs igazgatója az ATV Egyenes beszéd című műsorában maga ismerte el, hogy jelöltjeiknek – a választókkal való személyes kapcsolat miatt – személyesen kellett gyűjteni az ajánlásokat, nem vehettek igénybe aktivistákat. www.atv.hu/videok/video-20180222-hidveghi-balazs

Én meg azt állítom: ennyi ajánlást enyi idő alatt szabályos és törvényes keretek között nem lehet összegyűjteni. Ezt kizárólag csak úgy tehették meg, hogy a Kubatov-listáról saját maguk töltötték ki az ajánlóíveket és saját maguk írták alá, nem a választópolgárok. Ez pedig törvénytelen.

paragrafus 2018.04.16. 13:11:06

Alapos okom van azt állítani, hogy a fideszesek az ajánlásaik jelentős részét nem a választóktól kapták, hanem a Kubatov-listák alapján saját maguk töltötték ki és írták alá. Ez miatt több esetben meg is próbáltam kezdeményezni azt, hogy a választási szervek ellenőrizzék az ajánlásokhoz tartozó aláírásokat. De nem tették meg. Pedig a törvény is kötelezettséget ír elő erre. Íme:

125.§.(2) Az ajánlások ellenőrzése során meg kell vizsgálni a 122.§.-ban foglalt követelmények teljesülését…
122.§.(2)Az ajánlóívet az ajánló választópolgár saját kezűleg aláírja.
123.§. (4) Érvénytelen az az ajánlás, amelyet az ajánlási szabályok megsértésével gyűjtöttek.

Ennek ellenére a Nemzeti Választási Bizottság (egyhangúlag, a delegáltak támogatásával is) a következőket fogalmazta meg:

147.2018 (III.1.) NVB határozat:
[9] Tekintettel arra, hogy az ajánlások ellenőrzésére a Ve. 125. §-a tartalmaz előírást – valamint e jogszabályi rendelkezés értelmezésére irányulóan az ajánlások ellenőrzésének egyes kérdéseiről szóló 5/2014. számú NVB iránymutatás – a Nemzeti Választási Bizottság álláspontja szerint egyetlen választási szerv, így az ajánlások ellenőrzését végző választási irodák sem jogosultak arra, hogy az ajánlásellenőrzésre vonatkozó tételes jogszabályi rendelkezéseken túlterjeszkedve, az ajánlásellenőrzés során a választópolgárok aláírásképét ellenőrizzék.

Majd a 170/2018.(III.06) és a 171/2018.(III.06.) NVB határozatokban:
"önmagában pedig az, hogy a Ve. 122. § (2) bekezdése előírja, hogy az ajánlást adó választópolgárnak alá kell írnia az ajánlóívet nem ad felhatalmazást a választási irodák számára annak hitelessége ellenőrzésére"

Tehát törvény írja elő, hogy az ajánlást adó választópolgárnak saját kezűleg kell az ajánlást aláírnia. Arról is rendelkezik a törvény, hogy az az ajánlás érvénytelen, amelyet az ajánlási szabályok megsértésével – ez esetben azzal, hogy nem az ajánlást adó személy írta alá az ajánlást – gyűjtöttek. És hogyan máshogyan lehet erről meggyőződni, ha nem azzal, hogy ellenőrzik az aláírásokat. Mert ha nem ellenőrzik az aláírásokat, akkor teljesen felesleges és értelmetlen a választópolgárnak személyesen aláírnia. Mert így tényleg megvalósítható az, hogy pl. a fidesznek rendelkezésére álló lista alapján valójában saját maguk töltik ki az ajánlóíveket, nem az ajánlást (látszólag) adó választópolgár. Mindez viszont így nagyon durván sérti a választások tisztaságát, valamint a jelöltek közötti esélyegyenlőséget.
Ha ugyanis igaza lenne a Nemzeti Választási Bizottságnak az iránymutatása, a hivatkozása, a jogértelmezése és a megjelölt, konkrét határozataiban kifejtettek tekintetében, akkor ez gyakorlatilag kvázi legalizálná az a törvénysértő lehetőséget arra, hogy szabálytalanul szerezzenek a jelöltek ajánlásokat, hiszen elég csak az ajánlást adó személy adataival rendelkezni és ezáltal az ajánlóíven szereplő személyek úgy válnak ajánlókká, hogy nekik erről nincs is tudomásuk. És ha csak az ajánlóként feltüntetett személyek adatait ellenőrzik, akkor abból nem derül ki, hogy az a személy, aki ajánlóként szerepel, valóban ajánló volt-e, vagy az ő tudta nélkül mások írták be ajánlást adó személyként. Ha az aláírásokat nem ellenőrzik, akkor az azt jelenti, hogy fiktív ajánlásokat lehet az ajánlóívre írni, hogy hamisak lehetnek az ajánlások. Így egyenesen értelmetlenné válnak a törvény idézett pontjai.
Az ajánlás jogintézményének az a célja és a funkciója, hogy képviselő-jelöltnek a választópolgár ajánljon és ne valaki más helyette és a nevében. És ezt a célt és funkciót csak akkor tudja betölteni, ha az ajánlást valóban a választópolgár adja. Ezért is kell neki személyesen aláírnia. Ugyanis ha ez ténylegesen nem történik meg, mert pl. valaki más ír alá helyette, akkor azzal lényegében kiüresedik az ajánlás jogintézménye, céltalanná válik. Ahhoz pedig, hogy az ajánlás jogintézménye be tudja tölteni azt a funkciót, amelyet a törvényalkotó szánt neki, az ellenőrzésre jogosult szerveknek erről meg kell győződnie. Ha pusztán és kizárólag csak a választópolgár adatait ellenőrzik (amelyet a választópolgártól függetlenül más forrásból is meg tudnak szerezni), akkor ennek következtében az ajánlás jogintézménye érdektelenné válik. Ezen túlmenően arra ad lehetőséget, hogy a jelöltek olyan személyek ajánlásait is a magukénak tudhatják ezáltal, amely személyek őket nem ajánlották. Mindezzel pedig nemcsak a választópolgár önrendelkezési és döntési jogát vonják el, hiszen (adott esetben) a választópolgár anélkül válik ajánlóvá, hogy neki erről egyáltalán tudomása lenne. De ezzel a módszerrel az érintett jelölt olyan jogtalan előnyhöz juthat a másik jelölthöz képest, amely nagyon durván sérti az esélyegyenlőség elvét.

Méghogy tiszta, meg törvényes? Ha ezek bármelyike fennállt volna, a fidesz nem nyeri meg a választást. Neggyőződésem, hogy a fideszesek egyikének sem volt megfelelő számú törvényes aláírása és ha ellenőrizték volna ezeket, akkor mind a 106 fideszest ki lehetett volna iktatni a választásból.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 13:32:15

@Magánvéleményem: "mert ott vállalhatatlanok és hiteltelenek a politikai szereplők, ráadásul még programjuk sincs, továbbá bizonyítottan nem értenek a gazdasághoz."

Mert a politikai szereplők ott sem hiteltelenebbek, mint a fidesz köpönyegforgató, hazug, lekezelő, lenéző, embertársait megalázó politikusai. A gazdasághoz nem értéshez meg csak annyit, vajon mit csinált volna a fidesz, ha a 2008-as válságkor ők vannak kormányon? Megszorít. Mint minden kormány, ha gazdasági válság van. Persze a gödörből elsőnek kibukkanó fejre szokják ráfogni, hogy ő ért a gödörből kimászáshoz, pedig csak a gödörben lévőkön taposva ő bukkan fel elsőnek.

Igazad van? Kétlem.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.16. 13:41:38

@nonolet:

Ha a második és első különbségét nem adják a pártlistához, akkor nem lett volna kétharmad, csak síma többség. Mellesleg a törvényt a fidesz alkotta, az ellenzék csak erre tud játszani.

Szar matektanárod volt.
Mellesleg ez igen is egy szavazat kétszeres értékelése, a nyertes szavazás nélküli előnybe hozása. Ezért nem tisztességs, még akkor sem, ha törvényes.
Ja, törvényt írni még Szájer is tud a saját gépén a vonaton, meg a dohánybiznicbe érdekelt haver is. Ha már a törvényességről beszélsz.

blah 2018.04.16. 13:46:06

szokjunk már le arról, hogy a fideszt jobboldalinak hazudjuk. konzervatív. itthon a konzervatív nem az öngondoskodást jelenti mint a világ felvilágosultabb felén, hanem a kommunizmust.

LebensraumamOsten 2018.04.16. 13:47:29

Édes pici cikkíró! Vagy inkább kedves, de rém ostoba zugfirkász.
Azért akadnak csodás idehányásodban komoly logikai bakugrások és enyhe téveszmés zavar tünetei.
Sebaj, majd Grazban hátha téged is kikezelnek.
Szóval in medias res:
A fidesz nem jobboldali párt, hiába a báránybőr, a farkast bűze elárulja:
Ahogy Bödőcs zseniális interpretálásában derék Vajdád nyilatkozta a NER kapcsán:
Szagáról ismerkszik meg a...
Szagáról ismerkszik meg a trágya!
Vagyis a fidesz és rothadó választási rendszere.
Gondolom olyan ostoba barom te sem lehetsz az elborult tudatú diadalharsogó bérkommentelőkkel együtt sem, hogy elhiggyétek, hogy 2 millió 600 ezer az több, mint 2 millió 700 ezer?
Ha az unortodox matematikai tanok ezt hirdetik, akkor nem csodálom, hogy a közpénz az új saját!
Egy párt hovatartozása a politikai palettán nem egy félkegyelmű blogfirkász döntésének függvénye, hanem a párt által a választópolgárok számára - a politológia és szociológia előre meghatározott kritériumrendszerében definiált szempontok szerinti - jövőbeni lehetőségek, illetve a múltban általuk megtett intézkedések függvénye.
A legitim hatalom és legitim választás meglétét illetően pedig súlyos tévképzeteid vannak.
Bármely hatalom akkor tekinthető legitimnek, ha azt állami erőszak támogatja meg, hogy fennmaradhasson. Szerinted én fizetnék adót, ha fityiszt mutathatnék a NAV-nak? Érdekelne a KRESZ, ha a rendőrt megverethetném és elzavartathatnám mert épp száguldozok és meg akar állítani?
Betartanám a fidesz jogszabályait, csak azért mert egy pár hülye oda rakta az x-et a szavazólapra?
Elismerném én a kleptobandát törvényes kormánynak?
Lónak a ...át! De sajnos az erőszakszervezetek rákényszerítenek. De nem az földöntúli misztikus aura teszi, amit te a pár százezer megroggyant agyú egybehangzó akaratának tulajdonítasz.

Bambano 2018.04.16. 13:50:47

@Magánvéleményem: kis keveredésben vagy.
én nem a választási eredményt vitattam, mert annak itt nincs értelme.
én a posztoló kijelentéseit vitattam, mert nem értek vele egyet, de legalább tud válaszolni, hiszen ez az ő blogja. sem az objektivitás, sem az objektivitás látszata nem fér össze olyan kijelentésekkel, amik itt elhangzottak.

semmi problémát nem látok abban, ha valaki örül a fidesz ilyen mértékű győzelmének, csak ne próbálja azt kamuzni, hogy ő objektív. vállalja fel, hogy fidesz szimpatizáns, irányába elfogult.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.16. 14:10:50

@látjátok feleim szümtükkel: Nem tisztem, hogy védjem a fideszt, de megbocsáss, azzal nem igazolhatod azt, hogy a Maszop és a DK hiteles és ért a gazdasághoz, hogy mi lett volna ha a fidesz van hatalmon 2008-ban....

Az, hogy a 2008-as válság az országot totál gajra tette, annak volt köszönhető, hogy Medgyessy és Gyurcsány regnálása alatt életszínvonal emelést finanszíroztak hitelfelvételből. EZT nem lehet a fidesz nyakába varrni. A korrupciót, intézményesített lopást és hasonlókat igen, de azt, hogy felelősek lennének a 2008 válság elmélyüléséért, azt nem.
Az akkori Maszop gazdasági tevékenységének egyenes következménye volt kishíján a gazdasági csőd, a 2006-os balf@szkodásnak a következménye pedig a fidesz 2/3. Ettől lettek hiteltelenek és vállalhatatlanok.
Ezért kell egy olyan baloldali erő, amelyik nem tartalmazza a Maszop és DK vezetőségének tagjait, azokat a lejárt arcokat, akiknek az irányítása alatt a baloldal oda jutott ahova. Nézz körül, jelenleg a BAL oldal támogatottsága a listás szavazatok alapján 1/3 alatt van, ahol a JOBB oldal = Fidesz+Jobbik a BAL oldal = Maszop+DK+LMP+Momentum.

Választási aránytalanság ide, választási aránytalanság oda, a baloldal elbukott. Van 4 év arra, hogy egy új baloldali párt kiemelkedjen a romok közül, mellőzve a Maszop és a DK örökségét, felmutasson egy olyan programot, amelyik túlmutat azon, hogy le akarják váltani a fideszt, nem csak kiadási, hanem bevételi oldalt is tartalmaz.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2018.04.16. 14:19:15

@Bambano: pedig a fenti hozzászólásod nagyon arra hajazik, hogy a választási aránytalanságokkal van problémád. Legalábbis a leírtakat nem tudom máshogy értelmezni.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 14:49:11

@LebensraumamOsten:

Az EU-ban minden választási rendszer szerint kormányozna a Fidesz. A parlamentbe jutott pártok között 53%-ot kapott.
Azaz még a Holland legliberálisabb rendszerben is kormányozna.
Franciaországban most zajlana a második forduló a Fidesz és Jobbik részvételével, kizárva minden baloldali pártot.
Angliában 85%-a lenne a Fidesznek.

Szóval az agyhalott Gyurcsanyista gyűlölködőkön túl, minden éppeszű ember elfogadja a választási eredményt. Mert mindenhol elég lenne a kormányzáshoz.

Egyébként hogy gondoltad ? Addig választunk, amíg nem győznek az elkúrók ?
Mert abba beleőszülnénk mind.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 14:52:53

@látjátok feleim szümtükkel:

A Fidesz elötti (győztes kompenzáció nélküli) rendszerben cirka 60%-a lenne most a Fidesznek.
Tudod, mikor 94-ben háromnegyede lett az MSZP-SZDSZ koalíciónak a parlamentbe 43% és 12% -al.

paragrafus 2018.04.16. 14:57:23

@paragrafus:

Privátban kaptam olyan reakciót, miszerint: nincs olyan felismerő gép, amelyik egész pontosan kimutathatná azt, hogy az adott aláirást X. Y. adta, vagy sem. Az illető szerint ő maga legalább háromféle módon ir alá. Ezért tömegével ellenőrizni sem lehet ezeket! Az pedig, hogy X. Y. azt vallja, hogy ő irta alá, nem mérvadó, mert hazudhat is.

Erre a következő a válaszom: Ez akkor sem ment fel az alól senkit sem, hogy a törvényt mindenkinek be kell tartani. A CEU kapcsán ezt harsogta a kormány is. Akkor ezek szerint a választási szerveknek is be kell tartani a törvényt. És ha a törvény alapján ellenőrizni kell az aláírásokat, akkor ez alól semmilyen praktikus, kényelmi, célszerűségi, vagy bármilyen egyéb szempont nem ad jogalapot arra, hogy a törvény ezen előírását ne kelljen betartani. Nem az a megoldás, hogy nem tartjuk be a törvényt, hanem megoldást keresünk rá. Nagyon veszélyes vizekre evez bárki, ha ilyen, vagy ehhez hasonló érvekkel akar felmentést adni önmagának a törvények betartása alól.

Úgyhogy fenntartom: ha a választási szervek tudatosan megsértik a törvényt, mint ahogy ez esetben is tették, akkor az a választás bizony igenis törvénytelen. És tisztességtelen is. Hiszen a törvénytelenséget (a saját szervein keresztül) maga az állam követi el. Ráadásul tudatosan és szándékosan.

ételizésítő 2018.04.16. 14:59:46

"nem hajlandók sportszerűen elviselni a vereségüket"

Milyen sportszerűség, te elmebeteg?
Iszonyatos választási csalás révén győzött a Fidesz. Szavazólapokat hamisítottak tízezrével, az összes olyan szavazókörben, ahol nem volt ellenzéki szavazatszámláló.

2018.04.16. 15:25:58

@konrada: nem ott tartunk. Olvass vissza, különben nem tudod követni a párbeszédet.

2018.04.16. 15:33:32

@József Körmendy: azt írtam, nem jó példa. Egyrészt aki nem az adott ország állampolgára, avagy lakosa, miért szavazhat?
Más f..val a csalánt?
Másrészt itt ugye arról volt szó, hogy jogot szerez valaki, míg máshol épphogy elveszti.
Harmadrészt arról volt szó, hogy felmerült a gyanú, hogy NEM magyarok lettek bejelentve magyar címre, így már szavazhattak.
Ezzel viszont a székelyeket köpöd szembe, elárulván, hogy leszarod, csak a szavazata kell.
Harmadrészt cseléd Angliában, vagy jobbágy a saját hazájában...utóbbi megalázó.

flamer 2018.04.16. 15:38:56

@nonolet: "Leadtak a szavazók ~10,8 millió szavazatot.
Ebből 6,3 milliót a fidesz-kdnp kapott."

Ezt hogy sikerült kiszámolnod?

paragrafus 2018.04.16. 15:52:10

...."A balliberális pártok pöcegödör morálját pedig jól mutatja az, hogy nem hajlandók sportszerűen elviselni a vereségüket, nem képesek gratulálni a győztesnek, amit minden demokratikus országban, amire oly sokszor hivatkoznak, még a választás éjszakáján megteszi a vesztes párt vezetője"...

1. Eleve nem volt sportszerű a verseny.
2. Ez az ország nem demokratikus.
És pont azért ment ez a verseny, mert az ellenzék demokratikus országot szeretett volna. Próbálkozott valami kegyetlenül erős fideszes ellenszélben.
Tudod, a pálya a fidesz javára lejtett. Csak az ellenzéknek volt kapuja, ráadásul mérten felüli, míg a fidesznek egyáltalán nem volt kapuja. A pálya kegyetlenül csúszós volt, amihez a fidesznek volt megfelelő cipője. Az ellenzék mezitláb focizott. A játékvezető a fidesz csapatába tartozott.
A fideszt hátszél is segítette, ami az ellenzéknek jelentős hátrány volt.
Az ellenzéki térfél ki volt világítva,a fidesz oldala koromsötét volt.

paragrafus 2018.04.16. 15:58:29

...."Annak sincs helye, hogy magának a a választási törvénynek a legalitását vonják kétségbe, mert azzal nem csupán a hazai törvényhozást minősítik, hanem az Európai Parlament és az Európai Bizottság ellenőrző és szabályozó tevékenységét is. Tudomásul kell venni azt, hogy a választási törvényünk egy legitim hatalom legitim törvénye, és annak minden eddigi gyakorlati végrehajtása legális volt, ami az új kormány legitimitását is biztosította"....

De bizony van helye.
Akármennyire is nem vagy hajlandó kinyitani a szemedet, én akkor is fenntartom:
az akaptörvény, a választójogi törvény és az országgyűlési képviselőkről szóló törvény egyaránt alkotmányellenes, mind közjogilag, mind tartalmilag egyaránt. Egyik norma sem legitim. Nem jogszerűen alkották meg és szembemegy minden létező alkotmányos jogelvvel. A Velencei Bizottság is megfogalmazott több alkotmányos aggályt, ezeket úgy vették figyelembe, hogy kijátszották valamennyit, trükköztek minden ilyen aggály vonatkozásában.
És ahogy már 2014-ben sem, úgy most sem nyugszik majd alkotmányos, sem legitim alapokon sem az új Országgyűlés, sem a kormány, sem egyetlen állami, közigazgatási szerv, sem a jogendszerünk egésze. Jelen pillanatban is már egy jogi káosz, egy jogi anarchia az egész jogrendszerünk, ez most ezek után még inkább így lesz, mert még jobban elmélyítik ezt a mocsarat.

GyMasa 2018.04.16. 16:21:39

@ben2:
Meg az is annyira bajos, hogy kepesek osszemosni a szeptemben kozepi TV-szekhaz-balhet az oktober 23-ai szegyennel, mint ok-okozatot.
Eleg vicces, hogy a rendoroknek 6 hetet kellett varni, hogy feleszmeljenek...

s 2018.04.16. 16:38:44

"a választást lebonyolító emberek tisztességét"

Syntax error.
Undefined Symbol in line .

szekertabor · provo.blog.hu 2018.04.16. 16:42:55

@ételizésítő: "Szavazólapokat hamisítottak tízezrével, az összes olyan szavazókörben, ahol nem volt ellenzéki szavazatszámláló."

Légy már észnél. A szavazatszámlálók el kell számoljanak minden aláírt választóval, minden kiadott és nem kiadott szavazólappal. Ha több a szavazólap, ha kevesebb, azt le kell jegyzőkönyvezni.
Olyan szavazókör, ahol nem volt ellenzéki delegált, nagyon kevés volt. Ellenzéki pártból mindenütt volt vagy 8-10, ezek közül, legalább az egyik delegált egy tagot a szavazókörbe, kivéve az olyan kis településeken, ahol ALIG VOLT ELLENZÉKI SZAVAZÓ. Akkor hogyan tudtak volna tízezrével szavazatokat elcsalni? A MOMENTUM elég profin keresi a szisztematikus csalás nyomait, de nem talált ilyet.

s 2018.04.16. 16:48:34

"Tudomásul kell venni azt, hogy a választási törvényünk egy legitim hatalom legitim törvénye, és annak minden eddigi gyakorlati végrehajtása legális volt, ami az új kormány legitimitását is biztosította."

Miért kellene. Azt vesszük tudomásul, ami úgy is van. Ami nincsen úgy, azt nem vesszük tudomásul. Ez viszonylag egyszerű.

s 2018.04.16. 16:52:11

"ha a Fidesz nem érné el az abszolút többséget, akkor nyugodtan támaszkodhatna a Jobbikra"

Te valószínűleg megőrültél. A fidesz az általuk is nyíltan hangoztatott tények alapján simicska által pénzelt jobbikra. A jobbik szavazók meg simán bekajálnák ezt. Néha azért gondolkozzál is.

Balango 2018.04.16. 17:04:09

Tarski, öreg harcos, jó látni, hogy még van.

A cikk nem rossz, de ne bízzon a Momentumban. Új SZDSZ.

s 2018.04.16. 17:09:52

"vajon a baloldali eszmeiségű újságírók utcára tételében érez-e felelősséget az MSZP és a DK vezetősége?"

Azt gondolom ezek után, hogy teljesen hülye vagy. Miért, ebben elsősorban nem a fidesznek kellene felelősséget érezni?

Az egész írásod szánalmas.

Felk Entelme 2018.04.16. 17:30:13

"a pöcegödör morált az mutatja a legjobban,ha egy nyilvánvalóan egyenlőtlen körülmények közt zajló választás után valaki a vesztesektől vár sportszerűséget,és gratulációt."

Felk Entelme 2018.04.16. 17:42:55

Azt írogatják "ballib" meg "lipsi" címkéjű oldalakon, hogy próbáljuk megérteni a fideszes szavazókat is, meg a vidéki szavazókat is, hogy agymosás meg propaganda meg hasonlók.
Megpróbáltam.
Nem sikerült.
Mint ahogy nem tudnám megérteni azokat a "megvezetetteket" sem, akik egykor épp Hitlert vagy jelenleg például Erdogant (aki focista is volt) vagy Dutertét (basszus, az meg jogászként végzett - ezek ilyen tipikus diktátor alapok??? :( ) segítették és tartják hatalomban.
És az sem segít, hogy nagy valószínűséggel a többségüket egyszer csak szembe csapja a valóság és majd esetleg szemlesütve mormogják, hogy hát igen, hiba volt, nem kellett volna.
Nagyon sokan, nagyon sokszor mondtuk, hogy Állj! Ha volt is benne jó, ha van is benne jó, összességében az ország és a magyarság kárára van orbán. Mégis képesek voltatok bevenni a maszlagot és képesek voltatok az ellen az ördög ellen harcolni, amit az orbán azért rajzolt a falra, hogy a hatalmát megerősítse és közben szétlopják az országot.
Szar, szemét emberek vagytok! (Kivéve Bircát. Birca orosz ügynök, nem magyar ember.)

s 2018.04.16. 17:46:28

@Felk Entelme: "majd esetleg szemlesütve mormogják, hogy hát igen, hiba volt, nem kellett volna"

Emlékeim szerint hitler nem mormogott ilyesmit. Más megoldást választott, miután szétbaszta Németországot és egész Európát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.04.16. 18:18:04

@ételizésítő:

"Iszonyatos választási csalás révén győzött a Fidesz."

A véleményed kva érdekes annak fényében, hogy még a Fidesz-szimpátiával nehezen vádolható index és HVG szerint sem volt csalás. Olvasd el az erről szóló elemzést.

De azért hajtogasd csak, szerencsére értelmes ember nem hallgat rád, csak röhög rajtad.

5perc 2018.04.16. 18:46:33

@nonolet:
"Leadtak a szavazók ~10,8 millió szavazatot. Ebből 6,3 milliót a fidesz-kdnp kapott."
Megkapja a fidesz a mandátumok 2/3-át. Legyen elég, nem kell mellé még hozzá hazudoznod is.
valasztas.hu/dyn/pv18/szavossz/hu/l22.html

V.János78 2018.04.16. 23:10:11

Látjátok feleim: sokan szajkózzák ezt a borzalmas, nyomasztó Fideszes médiafölényt a baloldal csúfos választási vereségét magyarázva.
Nézzük akkor részletesen a jobb-bal médiaarányt.
A TV-s piacot tekintve: 3 kormányközeli( M1, ECHO, TV2), 3 ellenzéki( HÍRTV, RTL, ATV)csatorna. Az utolsó tanyán, falu végén is fogható mindenkinek a kormánypropagandista M1 és az ellenzéki RTL. Tehát mindenhová eljutott a sok fideszes balhé, a csapból is a Mészáros Lőrinc, Tiborcz-lopások, Elios-ügy, a Kósa-féle 1300 milliárd, a Semjén-vadászat folyt. A nyomtatott sajtóban 3 jobbos(Magyar Idők, Magyar Hírlap, Lokál), 2 balos(Népszava, Magyar Nemzet) volt. A megyei lapok mind kormányközeliek, ez tény. De egyrészt radikálisan csökkent a mai digitális világban az írott sajtó olvasottsága, nem ezen dől el már egy választás, másrészt pedig tetszettek volna 2010 előtt hisztizni, amikor is az összes megyei hírlap az MSZP-közeli Axel Springer kiadó tulajdona volt és tömény balos propagandát folytatott! Ami az internetet illeti: itt van a baloldali Hvg.hu, az Index.hu, a 444.hu, a 24.hu! Velük szemben van a 888.hu, a Ripost, és a Pestisrácok, Ráadásul a Faceboook-on is százezrekhez jutnak el ezek a balos híroldalak! Sőt, a jobboldalt cenzúrázták Zuckerbergék gyakran, hisz pl. Lázár bécsi migránsellenes videóját is letiltották egy ideig!
AKKOR TEHÁT MILYEN JOBBOLDALI MÉDIAURALOMRÓL SÍRTOK?!

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 09:24:07

@V.János78:

Origot ki teccett felejteni az erőlködésben, hogy baloldali sajtófölény volt. Meg az önkormányzati helyi lapokat, amikbe nálunk az ellenzékről általában semmi nem szerepel. Pedig erősen közpénzből létező sajtó. E zeket ingyen dugják mindenki levélszekrényébe. BP-en és vidéken is.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 09:31:26

@Balango:

Nem új szdsz. A mai fiatalok nem a régiek, még akkor sem, ha az apjuk szdsz-es volt. Ezek már profi kapitalisták. Ezért nem szereti őket a fidesz, ezért kurtítja az oktatást, ezért nincs tele a fidesz fiatalokkal. Lehet pengés dróttal bekerítkezni, de a világ ma már sokkal gyorsabban beszivárog mögé, mint a kínai nagyfal idején. Nem véletlenül tanultak az Orbán gyerekei is külföldi iskolákban. Ezt a mai tizen-huszon évesek is látják, és őket már nehezebb megvezetni.
Azt mondta egy ismerősőm, hogy rengeteg vidéki fiatal volt a hétvégi tüntetésen jobbikos pólóban. Kérdés mire fogják ezt majd kihasználni. De nem a fidesz lesz aki ezt meg teheti.

Kádár rendszerét is a fiatalok ásták alá, ezt a rendszert is azok fogják megbuktatni.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 09:40:39

@Rettegek mert ballib vagyok:

A 94-es választási szabályokat nem a szoci-szdsz csoport írta. Akkor sem írták a saját hasznukra amikor már kétharmaduk volt, nem zárták ki a fideszt az országból, mint ahogy ti beszéltek a nem matematikai fideszes többségről.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 10:01:32

@Rettegek mert ballib vagyok:

""972.237 győztest erősítő töredékvoksot számoltak el idén, és ebből 913.662 a Fideszé, a maradék 58.575-ön osztozik az MSZP-P, a DK, a Jobbik és az LMP (Mellár Tamás és Szabó Szabolcs egyéni győzelme után – listán parlamentbe jutó jelölő szervezet híján – nem jár ilyesmi)" - "

Ha érdekel bővebben, itt megtalálod: index.hu/belfold/2018/04/16/a_fidesznek_7_plusz_mandatumot_hoztak_a_maga_alkotta_szabalyai/

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.17. 10:03:02

@látjátok feleim szümtükkel: "A 94-es választási szabályokat nem a szoci-szdsz csoport írta"

a 94-es önkormányzati választási szabályokat viszont már az mszpszdsz írta (át) az akkori ellenzék tiltakozása ellenére és nem 3évvel a következő választás előtt léptették életbe hanem 3 hónappal. És bizony pont a saját hasznukra irták át kétfordulósról egyfordulós egyszerű többségire.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.17. 10:36:31

Azok a régi szép idők amikor az Európai Értelemben Szakértő Demokraták szerint nem az ördögtől való ötlet volt az egyfordulós vegyes parlamenti választás...

index.hu/belfold/prlmnt2959/

"Kétszázkilencven főre csökkentené csak a parlament létszámát, de egyfordulóssá tenné a választást az MSZP. A Fidesz kétszáz, az SZDSZ kétszáz-kétszázötven fős országgyűlésben gondolkodik. A szocialisták ragaszkodnak a vegyes, az egyéni körzetek mellett a pártlistákat is tartalmazó választási rendszerhez. "

Jé, volt idő amikor az Európai Értelemben Szakértő Demokraták szerint a második forduló nem a demokrácia kiteljesítése volt hanem egy rossz dolog és az egyfordulós rendszer mutatja meg a választók akaratát:

"Göndör István, a szocialisták parlamenti frakcióvezető-helyettese szerint az egyfordulós választáson jobban érvényesülne a választók akarata, mivel a második forduló a "pártok taktikázásáról" szól. A szocialisták törekvése, hogy a választásokon kormányképes többség születhessen."

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 11:22:56

@eßemfaßom meg áll:

Ezért lett a törvény fidesz hasznára. Te kis hamis.:D

Ajándkszavazatot vizont nem adtak maguknak.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.17. 11:45:08

@látjátok feleim szümtükkel: "Ezért lett a törvény fidesz hasznára" A 94-es önkormányzatin az mszpszdsz kb mindent vitt.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 13:22:17

@eßemfaßom meg áll:

Ne legyél már ennyire demagóg!
Ugyan azzal a törvénynel viszont kétharmadot tudott nyerni, most meg látod, hogy a duplán számító szavazattal nyeri, mert anélkül nem menne. Mert ugye az egyéni első és második közti szavazatkülönbözet hozzáadása a fidesz listához, kétszeres értékelése ugyan annak a szavazatnak. Erre mondták indoknak, hogy szavazat ne vesszen el. Nem veszik el, csak ha az ellenzéki, ha nem párt nevében indul, akkor nem adják hozzá sehová, az meg így elvész. Ez a demokrata választási törvény. Mert tudod ha egy kivétel is van egy választásban, és az egyiknek javára, de másik kárára szolgál, az nem demokratikus módszer. Oszt meg állhat az eszed is meg a f*od is.

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 13:28:22

"...vajon a baloldali eszmeiségű újságírók utcára tételében érez-e felelősséget az MSZP és a DK vezetősége?"

Most ki is a főnök? Mintha Orbánnank neveznék. Nem a "gyurcsányok" bocsátják el azokat akik a fidesz hibáira hívják fel a figyelmet, ezért ezt talán máshol kéne számonkérni. De megkeresheti a cinikus választ.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2018.04.17. 15:23:21

@V.János78: Én annak örülnék, ha csak a független sajtót lehetne felsorolni.

Jakab.gipsz 2018.04.17. 19:07:59

@paragrafus:

Úgy tűnik szeretsz jogászkodni, tartok tőle az ügyvédi léggömb hámozás, nem azonos a jog-filozófiával, ez utóbbi tudományág esetében nálad komoly hiányosságok vannak.

Ha egy jelöltet nagy többséggel megválasztanak a polgárok akkor legitim, és tök mind egy, hogyan gyűjtötte be az ajánlásokat, főleg akkor ha tízén-húsz jelöltet utasít maga mögé.

Ami pedig Magyarország alkotmányosságnak megkérdőjelezését illeti, nem ártana a fejecskéjébe vésné, hamarabb volt a magyaroknak alkotmánya, mint sem az európaiak megtanultak volna beszélni.

paragrafus 2018.04.17. 19:51:46

@Jakab.gipsz:
A jog nem filozófiai alapon működik, úgyhogy abszolúte nem érdekel a jogfilozófia. Próbáld csak magad megvédeni a bíróságon filizófiailag, aztán meglátod az eredményt.
A törvények pedig azért vannak, hogy azokat mindenkinek be kell tartani (ezt szajkózta a fidesz a Lex CEU kapcsán), még a választási szerveknek is.
Ezért is, ha a választás nem törvényes, a választás nem törvényes alapokon bonyolódik le, akkor nagy ívben nem érdekel, hogy törvénytelen keretek között kire szavaztak - állítólag - többen. Neked lehet, hogy nem szempont, hogy ki hogy szerezte a támogatást, nekem viszont nem. Mert ezen az alapon (és isten mens, hogy ötleteket adjak), akkor úgy is lehet támogatást szerezni, hogy fizikai erőszakkal kényszerítik rá az embereket arra, hogy nekünk, nekik megfelelően szavazzanak, ill. támogassanak.
És míg téged nem érdekel a törvényesség, addig engem meg nem érdekel az, hogy egyesek, sokak szavazata pusztán azon alapult, hogy Orbán iszonyatos hazugságokkal átmosta az agyukat, hamis kommunikácóval megvezette őket.
Ha téged nem is érdekel a törvényesség, engem annál inkább. Mert ha nincs törvényesség, akkor káosz és anarchia van. Látom is ennek jeleit az eltelt nyolc évben.

Az alkotmányosságnak is megvannak a maga alkotmányos játékszabályai. Ha ezeket nem tartják be, akkor az alkotmányosság is nagyon durván sérül. Ezért is, számomra semmilyen szempont, körülmény nem írhatja felül az alkotmányosságot. És e körben abszolúte nem szempont, hogy kinek mikor volt alkotmánya. (Csak zárójelben jegyzem meg, az angoloknak előbb volt alkotmánya, mint nekünk.)

látjátok feleim szümtükkel 2018.04.17. 21:39:39

@Jakab.gipsz:

Mi az, hogy tök mindegy? Ez nem jogi kategória, még jogfilozófiailag sem.:D
Ha esetleg lopással meg találnak valaha vádolni, neked nem lesz tökmindegy, hogy a bíró milyen bizonyítékot "hisz" el.

V.János78 2018.04.17. 22:03:29

Karl Friedrich: Én is annak örülnék, ha a független sajtót tudnánk felsorolni-kár, hogy ez nem létezik sajnos Magyarországon régóta. Nagy hiány ez a közéletből. Ugyanez a baj a tv-csatornákkal, és internetes oldalakkal is. Egy ilyet sem tudunk mondani, mindegyik a jobb, vagy a baloldal elfogult propagandáját végzi... De mint azt felsoroltam tételesen, semmiképpen sem lehet nyomasztó jobboldali médiafölényről beszélni, van elég balos tv, honlap, újság is, ahonnan tájékozódhat a jónép.

Jakab.gipsz 2018.04.17. 23:35:46

@paragrafus:

Tévedsz, nagyon is érdekel a törvény, és pedig az a törvény ami mindenkire egyformán vonatkozik, és nincs kivétel. Orbán nem mosta ki senkinek az agyát, ez egy hatalmas tévedés, és rossz indulatú rágalom, Orbán az emberek józan eszét szólította meg. Ez a ti bajotok vele.

Ezzel szemben a sajnos a "washingtoni konszenzusos" jog alkotás mint paradigma téves és hibás, diszciplína, köztünk szólva, (agyrém) semmi köze a tudományhoz, hol ott úgy van beállítva, mint ha a modern demokrácia csúcs teljesítménye lenne. a, kijavíthatatlanul ócska férc munka, a bőr lesülne az arcomról, ha ilyen vacakkal kellene kufárkodnom. Ami pedig a CEU-t illeti egy, ismételten mondom sajnos, egy áltudományos gittegylet annyi köze van a tudományhoz , mint a marxizmusnak a filozófiához.

Nem árt meg ha tudod, az "igazság" lényege az, hogy nem tudjuk, dekonstruálni, (részeire bontani), ezzel szemben, a hazugság lényege pedig az, hogy soha sem válhat igazsággá lévén nem léteződ dolgot állít, mint ahogyan Soros is a " Globálisan nyitott társadalom" fantazmagóriájával palira veszi a szövetségeseinket.

Jakab.gipsz 2018.04.17. 23:48:11

@V.János78:

A független sajtó egy mítosz, ilyen sehol sem létezik .

Minden hír, célzatos.

Cél nélkül csak a bolond beszél, vagy a költők, ez utóbbiak talán kevésbé bolondok.

chrisred 2018.04.18. 05:10:57

@Jakab.gipsz: A független média természetesen az államhatalomtól független médiát jelenti.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2018.04.18. 19:38:35

@látjátok feleim szümtükkel: "duplán számító szavazattal nyeri"

és én vagyok a demagóg :)

Balango 2018.04.23. 20:48:37

@látjátok feleim szümtükkel: Külsősként tanítok egyetemen. A fővárosban.
A mai egyetemisták kevesebbet tudnak a világról, mint az én gyermekkoromban egy 8. osztályos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.04.23. 21:33:55

@Balango:

Ezt erősen kétlem. Csak arról van szó, hogy ők a világ más vonatkozásairól tudnak többet, mint te akkor.

Tudod, már a régi görögök is a "mai" fiatalságra panaszkodtak. Oszt a fiatalok felnőttek, és 40-60 éves korukban már ők panaszkodtak. Ha folyamatos romlás lett volna - honnan is? -, akkor most nem itt állna a világ tudományos-műszaki fejlődés dolgában.