A Bálvány két arca

2018. május 12. - Tarski

Ritkán nézem Rónai Egon Húzós című műsorát, mert szinte mindegyik egy kaptafára megy, és kifejezetten személyes jellegű. Az, aki az illető személy iránt nem érdeklődik különösebben, szinte semmit sem mond ez az összeállítás. Nem így történt szerda este, amikor Gyurcsány Ferenc volt az újságíró vendége és aki még most is nagy érdeklődést válthat ki a nézőkben. Számomra pedig azért volt érdekes, mert egy történelmi korszakot idézett fel bennem, amit jómagam is megéltem, mint az akkori MSZP szimpatizánsa.

 

Maga a műsor elég hosszú volt ahhoz, hogy minden egyes problémára reflektáljak, nem is lenne ennek értelme, hiszen ahhoz mindenkinek látnia kellene eredetiben az adott beszélgetést. Ez utóbbitól függetlenül azonban van két olyan kérdés, amit mindenképpen érdemes újból elővenni és esetleg más megvilágításba helyezni. Az egyik ilyen probléma az őszödi beszéd kérdése, amit még mind a mai napig nem sikerült a maga valóságában megfejteni. Talán a legfontosabb dolog az, hogy ki, vagy kik szivárogtatták ki ezt a beszédet és milyen céllal. Az egyik verzió szerint az a technikus tette ezt, aki a felvételt készítette, kifejezetten azért, hogy ártson a politikusnak. A másik verziót maga Szanyi Tibor írta meg nekem még a Népszaván lévő blogomba, miszerint a beszédet maga Gyurcsány adta közre azzal a céllal, hogy fedezze és ellentételezze magát az MSZP-beli rosszakaróival szemben, amivel a saját imázsát akarta még pozitívabb színben feltüntetni. Ma már azonban teljesen mindegy az, hogy ki volt a kiszivárogtató, mert az egész eset kifejezetten ártott az akkori egész MSZP-nek, így senkinek sem hozhatott sikert.

 

Az őszödi beszéddel kapcsolatban sokan jogosan kritizálták annak bárdolatlan beszédstílusát, amire most Gyurcsány próbált mentséget keresni. Azzal érvelt, hogy egy szűk baráti körben megengedhetőnek tartja azt, hogy közönséges szavakat mondjon elsősorban a mondanivalójának a nyomatékosítása érdekében. Utólag persze állíthatjuk azt, hogy ez mégsem engedhető meg, hiszen azt a politikai ellenfelek felhasználhatják ellene, és például szolgálhat arra, hogy miként nem szabad egy politikusnak beszélni, akár egy meghittnek és jól ismertnek, sőt, barátinak gondolt társaságban sem. Mindenesetre ma már Gyurcsány talán százszor meggondolná azt, hogy milyen szavakat használ akár a saját pártján belül, tehát számára lehetett egy tanulási folyamat ennek a beszédnek kapcsán is.

 

Itt most nyilván nem ez a lényeg, hanem az, hogy maga a beszéd milyen további politikai folyamatokat váltott ki. Rónai szerint a 2006 őszi tüntetéssorozat ennek a beszédnek a folyománya volt, amit a rendőrség rosszul kezelt és ez egy újabb adalék volt az ellenzéknek arra nézve, hogy a kormány vezetői alkalmatlanságát bizonyítsák. Nem árt összevetni ezt a tényt azzal, hogy a Fidesz 2010 és 2018 közötti országlása során olyan súlyos esemény nem történt, mint 2006 őszén. S ezen a tényen az sem változtat, hogy azt milyen úton, módon érte el az Orbán-kormány. De az őszödi beszédnek lehet a következménye az is, hogy 2010-ben az MSZP szégyenletes vereséget szenvedett, amikor a Fidesz kétharmaddal tudott győzni. Sőt, állítja Rónai, az őszödi beszéd következményének is tekinthető a 2014-es és a 2018-as a balliberális ellenzéknek szintén kétharmados veresége. Logikusnak tűnik ez az érvelés, amit jómagam kész vagyok elfogadni. Egy dolgot azért én még hozzáteszek: 2006 őszén valami elszakadt a választókban, mégpedig a hatalom iránti bizalom a törvényes rend fenntartásának képessége iránt. Az akkori MSZP kézzelfoghatóan bebizonyította azt, hogy a 2006 őszi rendbontást és az ehhez hasonló rendzavarást képtelen megfelelően kezelni és nem tudja a lakosság biztonságát garantálni.

 

S ez utóbbi dolog vezet át a második problémánkra, mégpedig a 2018-as választási vereség kérdésére. Rónai ugyanis megkérdezte azt Gyurcsánytól, hogy szerinte mi lehet az oka az immár harmadszori kétharmados választási vereségüknek. Erre a kérdésre a politikus kitérő választ adott, mert ő még nem foglalkozott ezzel érdemben. Majd később írni fog egy tanulmányt, amiben kifejti abban az álláspontját. Annyit azonban sejtetett, hogy a Fidesznek sikerült elültetni egyfajta félelmet a választókban a migrációval kapcsolatban és ez vezetett ahhoz, hogy oly sokan szavaztak a Fideszre. Ebben sok igazság van, de hozzá kell tenni még néhány dolgot. Az egyik éppen a 2006 őszi esemény lehet, amikor az akkori hatalom éppen az impotenciájáról tett tanúbizonyságot. Ezzel szemben 2015 nyarán a Fidesz a migránsok tömeges megjelenésekor a határozottságáról és gyors intézkedő képességéről tett tanúbizonyságot. Más szóval: a lakosságban olyan képzet alakulhatott ki, hogy ebben a hatalomban bízni lehet olyan tekintetben, hogy megvédi őket a törvényes rend megsértőivel szemben. S megítélésem szerint éppen ez az újfajta bizalom váltotta ki azt a választói attitűdöt, hogy a Fideszt kell ismét a hatalomba segíteni. Még olyan áron is, hogy szemet kell hunyniuk a mértéktelen korrupciójuk és egyéb más viselt dolgaik felett. Ha tehát ezt a logikát elfogadjuk, akkor az őszödi beszédnek tényleg sok köze volt ahhoz, hogy a Fidesz háromszor egymás után tudott kétharmaddal győzni.

                     gyurcsany_ket_arca.jpg

 

Mindezeknek viszont olyan következménye lehet, hogy a mai MSZP-nek és a DK-nak vajmi kevés esélye lehet arra nézve, hogy oly mértékben megerősödjön, hogy a 2022-es választáson akár a Fidesz kihívójává váljon. Ha ezt is hozzátesszük a korábbi logikai levezetésükhöz, akkor azt mondhatjuk, hogy az őszödi beszéddel az akkori teljes balliberális garnitúra végleg kiírta magát a hazai politikai mezőnyből. Merész következtetés ez, de nem logikátlan. Éppen ezért furcsának tartom Gyurcsány Ferenc azon erőlködését, hogy továbbra is beverekedje magát a politikai elitbe, és annak meghatározó személyiségévé váljon. Azt gondolom, hogy ez számára sohasem lesz elérhető. Ennek viszont az lesz a következménye, hogy ha valóban és őszintén Orbán Viktor leváltását akarja, akkor neki és vele együtt a régi politikusi garnitúrának ki kell vonulnia a politikából. S itt az sem lehet érv, hogy Gyurcsány számára a politika az életeleme, amint azt ismét kifejtette Rónainak is. Tudomásul kell vennie azt, hogy kellő bizalom nélkül senki sem játszhatja a nagy, tévedhetetlen és rettenthetetlen politikust. Otthon ólomkatonákkal eljátszogathat a homokozójában egy képzeletbeli Orbán elleni választási győzelmet és szintén gondolati síkon bebörtönözheti őt és az egész bandáját, de a valóságban már tényleg nincs sok esélye erre.

 

S ahogy szerdán elnéztem az arcát, egy fáradt, idős, megőszült, ráncos arcú embert láttam, akinek már elege van a mocskos demoralizáló és dehonesztáló politikából, de mégis csinálnia kell azt, még ha belegebed is, mert ő nem adhatja fel, mert ő a Bálvány, aki a DK-s hívők szerint Orbán legyőzésére egyedül hivatott. Azt a régi sérelmet, amit szerinte Orbán okozott neki 2006 őszén, és aminek nyomán le kellett 2009-ben mondania az oly nagyon vágyott és szeretett miniszterelnökségéről, nos, azt nem lehet megtorlás nélkül hagyni. Csakhogy akkor 2006 őszén egy teljes fizikai erejében és szellemi képességeinek a csúcsán lévő arcot lehetett látni, ami mára már eltűnt és sohasem fog visszatérni. Mindemellett elég csak az új politikusi gárdára tekintenünk, ahol fiatal, sudár termetű, szép arcú, okos és főleg hiteles hölgyek és urak akarják megdönteni a Fidesz hatalmát, és akkor látjuk csak igazán azt, hogy mennyire esélytelen Gyurcsány erőlködése a hatalom újbóli megszerzésére. Aki akarja, ezt is az öszödi beszéd terhére írhatja.

 

Debrecen, 2018. 05. 12.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarski.blog.hu/api/trackback/id/tr9713909182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.05.12. 07:09:34

Bálvány... valahogy úgy érzem, akkor voltál te mszp szavazó, amikor én fudeSSes...

Jakab.gipsz 2018.05.12. 10:16:56

@hullajelölt88: Ezek szerint, semmi kétség a Te bálványod a globalista sátánfajzat SSoross !

2018.05.12. 10:31:38

@Jakab.gipsz: ja, hát egy takonygerincű fideSSnácitól nem is várok mást.

Jakab.gipsz 2018.05.12. 12:15:14

@hullajelölt88:

Ne hízelegj, politikailag korrekt módon sem, nincs tagfelvétel.

A Te gazdád Ssoross, a disznófejű nagy úr.

Jakab.gipsz 2018.05.12. 13:02:36

Üdv Tarski !

Mentségedre szólva, ismét egy remek műsorelemzéssel leptél meg bennünket, ámde a "lényeg", mint-ahogyan a műsorból, ezen soraidból is ki maradt.

Éspedig a globalizmus problematikája, azaz mi "a magyarok", behódoljunk-e egy (le nem tesztelt, trendnek, amelynek még nem látjuk a végét), elmebajnak, a sátánfajzat Soros-terveinek, vagy ellen álljunk neki, ha kell, és úgy adódik, nem csak a szövetségeseink vagy az uniós barátaink, hanem az egész bolygó ellenében is.

Soros tevékenységére nincs jobb találóbb kifejezés mint a sátánfajzat, a megtestesült Gonosz, éppen ezért kedveli a műveletlen és tanulatlan Gyurcsányt, és a hozzá hasonlóan gondolkodókat, akik azt gondolják a népekkel és identitásaikkal, mint ólomkatonákkal játszadozhatnak a homokozóban.

Annó az iszlám megjelenésével, szinte egy időben, a japán sintoista papok, templomot emeltek, a "gonosznak", amit a "három bölcs majom" történetével személyesítettek meg, akik úgy elbeszélnek egymás mellett, mint ha nem is egy nép tudósai lennének, ez pedig egy logikai rendszer, folyamodványa, és mint ilyen, egyidejűleg, csak egy logikai rendszer, hiánya.

Következtetés képen, csak egy matematikai problémával kerültünk szemben.

Noha, szabadság jogokról kellene beszélnünk, politikailag korrekt, módon, éppenséggel, a politikailag korrekt beszéd mód, gátol meg bennünket, új ismeretek kifejtésében.

És mégis azt is vegyük észre, azon túlmenően, hogy Gyurcsánynak fingja sem lehet évezredes ontológiai problémáinkról, mégis fején találta a szöget amikor, a "böszme" tájszavat használta, egy helyzet leírására.

Ugyanis a "böszme ember" újra és újra ugyan azokat a hibákat követi el, hol ott csak egy egyszerű problémával kínlódik, ( szög, kalapács = fájós ujj), a gonosz célja pedig pontosan ez, miközben jót nevet, és okosnak gondolja önmagát.

Viktor Viszokay 2018.05.12. 16:53:30

@Csodálkozo l hogy vannak ilyen szemét emberek akik aFideszt megfolytanák egy kanál vizben??
Jakab.gipsz:

William Kidd 2018.05.13. 19:14:29

A Fleto kemeny alkesz lett, az viszont mindenkepp latszik a fizimiskajan. Hat alkoholba folytatja banatat, amiatt az oszodi beszed miatt, amely elinditotta a lejton a politikai palyafutasat illetoen. Visszamasznia a csucsra, mar csak egy alom maradt, viszont kapalozasaval mas hegymaszokat is visszarant a melybe. Neki mar lefott a kave, de nem hajlando belatni. Mivel nem normalis, akarcsak ambivalens politikus tarsa Orban.

bekerült 2018.05.13. 19:31:15

Tarskii, Tarski !!!

Nem változol semmit !
A pofám leszakad a kavarásaidtól.
Pláne a következtetéseidtől !

Szeretnék már tőled olvasni egy igazi Orbán kritikát is, már, ha baloldalinak vallod magad és demokratának !!!
Mert eddig, én még csak a baloldalt és a demokratákat olvastam kritizálni tőled !

Az okfejtésed persze fenomenális, csak elfelejted megemlíteni azt a mindössze kb. 300 millárd forintot, amit a Fidesz beleölt ebbe a választásba és a lakosság meggyőzésére.
Azért ne röhögtess már ki bennünket, de főleg ne nézz hülyének minket.

Lehet mindent Gyurcsányra kenni megint, csak ez már unalmas.
Még jó, hogy terád se hallgat senki.

Flúgatlan 2018.05.13. 19:36:12

"2006 őszén egy teljes fizikai erejében és szellemi képességeinek a csúcsán lévő arcot lehetett látni"

Hááááát... Ha az volt szellemi képességeinek csúcsa..... A magyar politikai életnek volt a szégyene már az is, hogy egy olyan félhibbant, mint ő, miniszterelnök tudott lenni.

Szó se róla, a mai politikai paletta se túl vígasztaló, se kormány, se ellenzéki oldalon, de Gyurcsány gesztusai, handabandázása, mellébeszélései már "fénykorában" sem egy nagyformátumú, intelligens politikus benyomását keltették, hanem egy paprikajancsiét, aki jókor volt jó helyen, értett kicsit a manipulációhoz és befurakodott a miniszterelnöki pozícióba. Sose volt ő valami okos politikus, csak a magyar politikai helyzet szégyene, hogy így is odakeveredett a legnagyobb pozícióba. Most csak ezt folytatja, csak épp nincs hatalmon megy egy évtizeddel idősebb.

(Orbánról is tudok negatívakat írni, nyugi, de ez a cikk Gyurcsányról szól.)

morph on deer 2018.05.13. 20:18:15

@bekerült:
Az hagyján, hogy Gyurcsány a hibás, hiszen az teljességgel lehetetlen, hogy az MSZP több mint tíz évvel Gyurcsány távozása után, teljesen saját erőből is képes legyen elcseszni a saját pártpolitikáját, Botkástól, Szanyistól, miegyebestől, és kölcsön jelöltet legyen kénytelen indítani, persze, hogy ez lehetetlen, tudjuk.

Azt is tudjuk, hogy mindez a Gyurcsány bűne! Hát nyilván, ki másé? Egyedül benne volt valaha is annyi tartás, hogy legalább ki merte mondani, hogy hibázott, tehát csakis ő hibás az egész nyomorult gyülevész politikusi brancsból, hiszen senki más nem vállalt fel soha semmit!
Ez tiszta ügy: Gyurcsány a hibás, tetszés szerint bármiért, tudjuk, mint mondtam.

Na de 2006..?!
Most?

A választók java része még kontextusba sem tudja helyezni, másik része meg még kiskorú volt akkor, de még akinek kéne emlékeznie, hogy mi hogyan is történt, még az is a fideszes narratívához nyúl, a tények helyett, - lásd a fenti cikket!

Állítom, hogy a teli szájjal Gyurcsányozók 95% sem nem olvasta, sem nem hallotta az ominózus tirádát, ami “őszödi beszéd” cím alatt vált ismertté, és még kevesebben vették a fáradságot arra, hogy értelmezzék is a mondandóját!

Hát persze, hogy nem, hiszen akkor mivé lenne a mítosz, miszerint “Gyurcsány hazudott” - hiszen maga mondta!
Logikus: azt hazudta, hogy hazudott...
Vagy mi van?

De mindegy is.
Mindenesetre az, hogy ma még mindig 2006-ra lehet és kell hivatkozni, hááát mit mondjak, elég siralmas, tisztelt urak és elvtársak, ahogy mondani szokás: szegénységi bizonyítvány.

De legalább van valami, ami még mindig összetartja az MSZP-t: az pedig a Gyurcsány!
Gratulálok a sikerhez, elvtársak!
Még pár választásig biztos kihúzza a Fletó, közben meg csak lesz valahogy, hiszen eddig is hogy elvoltak, hát nem?
Naugye!

Úgy látszik, az országnak manapság csak a Soros meg a Gyurcsány kell, és meg van oldva az összes probléma, jobb- és baloldalon egyaránt: van két remek bűnbak, és már semmi másra nincs szükség, ők tehetnek mindenről!

Most már csak imádkoznunk kell az egészségükért, hogy még sok önfeledt évet hozhassanak pártjaink életébe!
Amen

Ad Dio 2018.05.13. 20:50:15

Jussunk már el odáig, hogy Gyurcsánnyal kapcsolatban feltegyük az egyetlen releváns kérdést: "az meg ki a fene?"

Alick 2018.05.13. 21:33:56

@Ad Dio: Az udvari bolond, Donald Trump magyar hangja. :)

jolka40 2018.05.13. 21:45:08

Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor egyidősek. Mindketten a szellemi képességeiknek a csúcsán vannak, már nem nyeretlen kétévesek, de nem is demens vénemberek. A különbség csak az, hogy Gyurcsány okosabb, tehetségesebb politikus. A fene sem érti, hogy az ország fele miért szavazott mégis a Fideszre.

GIeccsertetű 2018.05.13. 21:49:42

Ez az írás egyfajta nézőpont, annak a nézőpontja, ahogy orbánc elhitette az emberekkel. Lehet így is látni meg lehet úgy is. Ahogy kádár ellenforradalomnak látta azt, amit mások forradalomnak. Minden csak belemagyarázás kérdése. Orbánc most bebeszélte az embereknek, milyen határozottan cselekedett, ami természetesen nem igaz, sőt az ő töketlenkedésük okozta, hogy migránsok százezrei özönlöttek ide ellenőrizetlenül. Utána emelt ő kerítést de az már csak egy látszatcselekvés volt, mert utána már nem is jött migráns, ugyanis a török görög határon fel lettek hatásosan tartóztatva, a török-eu megállapodás alapján. Egyszerűen az eu külső határa jobban lett védve később, orbánc kerítésétől függetlenül. De ugyanez, vonatkozik a 2006-os erőszakos tüntetésekre is. Orbánc bemagyarázta az embereknek, hogy a tüntetések nem lettek jól kezelve. Pedig semmi rendkívüli nem történt, a randalírozók fel lettek számolva, a bűncselekmények(orbánc híveinek gyújtogatásai, utcakő dobálásai, autóborogatásai) meg lettek szüntetve. Utána már nem történt ilyen jellegű cselekmény, tehát eredményesen fel lett számolva. Minden csak nézőpont kérdése. Orbáncot még nem akarták megdönteni ilyen terrorcselekményekkel, de majd arra is sor kerül, és akkor megnézheti mindenki hogyan fog reagálni azokra. Szerintem ugyanúgy, ahogy az akkori rendőrség tette, mert máshogy nem is lehet randalírozó csőcseléket megfékezni, csak úgy, ahogy akkor történt. Orbánc egyszerűen bebeszélte az embereknek, hogy a garázda bűncselekményeket nem jól kezelték, ahogy a migráció megfékezését is úgy állítja most be, mintha csak ő intézkedett volna.

blexpress 2018.05.13. 21:50:18

Flúgatlannak üzenem , hogy nagy igazsága vagyon és a Fecó tünjön már el a büdös pi...ba.!!!!!!!!
Számolgassa inkáb az anyósa jóvoltából szerezett milliárdjait és tünjön e örökre A DK-val együtt.
De ugyanezt mondhatom az MSZP-re is töketlen idióta társaság és ilyenek vannak a politikában....szinte hihetetlen........
Dehát ez van....

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.13. 22:01:23

Feri képességei s gerince is messze messze elmarad attó a színvonaltól, ami akár megkarcolhatná Orbánt.

GIeccsertetű 2018.05.13. 22:02:08

A migráció kezelésénél különösen látható, hogy orbánc hazudik. Például ha továbbra is lennének menekültek, akkor úgy nézne ki, hogy orbánc kerítése miatt most százezrek mennének a szerb-horvát-szlovén vonalon az eu-ba. De nem mennek, a szlovén és horvát-szerb határon sincs menekült, mivel már a görög-török határon fel vannak tartóztatva, amihez orbáncnak kurvára semmi köze sincs. Tehát nem a hazudós csuti tolvajgeci kerítése miatt nincs menekült, hanem az eu hathatós külső határvédelmi intézkedései miatt.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.13. 22:19:44

@GIeccsertetű: De már mienk a 2/3, szóval tökmind1 van e migrinc.

Lehet kampányolni az EU választásokig hogy nincsmigrinc, annál jobb.

feketeesfeher 2018.05.13. 22:33:48

Egyetlen mondatot emelnék csak ki, ami alapból hitelteleníti az egész okfejtését a szerzőnek.

" Ezzel szemben 2015 nyarán a Fidesz a migránsok tömeges megjelenésekor a határozottságáról és gyors intézkedő képességéről tett tanúbizonyságot."

Hát, biztos nagy baj, hogy én meg emlékezem, de azt a veszett töketlenséget, amit a fidesz mutatott 2015 tavaszán nyarán a migráns kérdésben, azt azért nehéz felejteni.

Innentől kezdve meg az egész poszt hiteltelen.

Azt csak mellékesen tenném hozzá, hogy bár a 2006 őszi rendőri beavatkozások bár jogszerűek voltak, de nélkülözték a szakszerűséget, az akkori kormányzat meglehetősen gyorsan reagált a helyzetre, és villámgyorsan alkalmazkodott. Fél éven belül javított a rendőri állomány kiképzésén, és felszerelésén, úgyhogy 2007-re már egy jól reagáló rendőri beavatkozó egysége volt.

Amúgy a szocikat a válság tette partvonalra, és az állandó konfliktuskerülésük.
De ez már más tészta.

Alick 2018.05.13. 22:45:59

@feketeesfeher: Biizony, plakátolás helyett jóval korábban meg kellett volna építeni a kerítést és a kapcsolódó infrastruktúrát.

Alick 2018.05.13. 22:54:32

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: Fletó tipikus szalonidióta, rendszeresen zöldségeket beszél. Anno KIss Péteren múlt, hogy a Gyurcsány kormány egyáltalán működőképes maradt.
Don Vittorio jó stratégiai irányításra képes gengszterfőnök... az úszómedencébe nem lubickolni jár, hanem faltól-falig úszik, még akkor is, ha a fordulókban néha beveri a könyökét. :)

JorEl 2018.05.13. 23:06:13

Prímszámos Ferencben azért volt potenciál, gyakorlatilag sportminiszteri székből megpuccsolta azt a Medgyesit, aki miatt egyáltalán az MSZP-nek volt sansza választást nyerni. Ezt már csak azzal tudta űberelni, hogy, amikor már minden kötél szakadt, akkor beszervezte Bajnait problémamegoldónak, akinél őszintén szólva jobb jelöltet, erre aposztra, akkor sem tudott volna felmutatni senki, bármelyik oldalról.
Azóta viszont meredek lejtmenet a politikai pályafutása, tudni kellett volna, hogy hol a vége és időben visszatáncolni a versenyszférába. Utólag könnyű okosnak lenni, de letagadhatatlan bűne Ferencnek, hogy kinyírta magyarországon a teljes baloldalt.

feketeesfeher 2018.05.13. 23:06:26

@Alick: A szerb-magyar határ már egy évvel korábban is, a koszovói migrációnál is átjáróház volt. Akkor is a németek szóltak, hogy csinálni kéne valamit orbánéknak az eu külső határán, mert tömegesen jelentek meg koszovóiak németországban.

Az, hogy ezt milyen eszközökkel kellett volna kezelni, az mindegy, Kerítés vagy bármi más, tökmindegy.

Az biztos, hogy a magyar hatóságok egyszerűen nem foglalkoztak az egész problémával. Se a menekültekkel, se a gazdasági migránsokkal, sem semmivel. Orbán 2015 márciusában a külügy éves megmondóján még arról beszélt, hogy a migráció az olasz, görög, spanyol probléma, oldják meg ők.

És nem csináltak semmit hónapokon keresztül. Csak akkor kezdtek a problémával foglalkozni, mikor már nekik lett kezelhetetlen. Addig meg pont leszarták.

Alick 2018.05.13. 23:17:30

@JorEl: Fletónak legalább kellett volna egy személyes piár tanácsadó, aki megmondta volna, hogy mosollyogjon, integessen, akár táncoljon is, csak meg ne szólaljon és az összetett feladatokat bízza valaki hozzáértőre.

feketeesfeher 2018.05.13. 23:32:32

@JorEl:
"Azóta viszont meredek lejtmenet a politikai pályafutása"

Önálló frakciója van a pártjának a parlamentben, ez mondjuk a feltörekvők közül nem soknak sikerült. Van egy mérhető támogatottsága, és szerintem van a DK-nak egy elfogadható politikai programja.

De ez mindegy is, a politika a választói oldalról érzelem, és minimálisan racionalitás. A politikai mítoszok pedig akkor is élnek, ha amúgy semmi közük a valósághoz.
Így aztán mindenki azokban a mítoszokban hisz, amit épp jónak lát.
:)

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.13. 23:42:10

@feketeesfeher: Gyurcsány a feltörekvő? Akkor ki a letörekvő?

Jakab.gipsz 2018.05.13. 23:51:16

Ideje szembe néznünk a realitásokkal. Eljött a "bálványok" ledöntésének a kora.

VT Man 2018.05.13. 23:53:50

@GIeccsertetű:
"Tehát nem a hazudós csuti tolvajgeci kerítése miatt nincs menekült, hanem az eu hathatós külső határvédelmi intézkedései miatt. "

Aha. Az index mást ír:
"Újabb hat hónappal meghosszabbítják az ellenőrzést Németország Ausztriával közös határszakaszán - közölte a német kormány. A kormány sajtószolgálata Horst Seehofer belügyminiszter Párizsban tett bejelentését idézve közölte, hogy a tárcavezető a kormány döntése alapján "biztonság-, és migrációpolitikai" okok miatt elrendelte a határszakasz ellenőrzésének folytatását további fél évre.

A korábbi menetrend szerint május 12-ig folytatták volna a nemzetközi menekültválság miatt 2015 szeptemberében ideiglenesen visszaállított határellenőrzést. Az új döntés szerint legkorábban november közepén állhat vissza a régi, állandó ellenőrzés nélküli határigazgatási rendszer Bajorország tartomány és Ausztria határán.

A menedékkérők többsége a bajor-osztrák határnál éri el Németország területét, ezért állították vissza az ellenőrzést ezen a határszakaszon a nemzetközi migrációs válság eddigi legsúlyosabb szakaszában."
index.hu/kulfold/2018/04/13/nemetorszag_meghosszabbitja_az_osztrak_hatarellenorzest/

feketeesfeher 2018.05.13. 23:59:55

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:

A DK feltörekvő.
Ez mondjuk most nagyjából ténykérdés.
Új párt a parlamentben.

Magyar ember ne viseljen baseball sapkát 2018.05.14. 00:17:56

@feketeesfeher: Feltörekvő? Kizárólag demens nyuggerek szavaznak a DK-ra. Még Fletó sógora se szavaz rája.

renegát 2018.05.14. 00:20:21

Mennyi faszkalap egy rakáson. Nem beszélve a posztíróról.
Aszondja: "Éppen ezért furcsának tartom Gyurcsány Ferenc azon erőlködését, hogy továbbra is beverekedje magát a politikai elitbe, és annak meghatározó személyiségévé váljon."
ajd: "Mindemellett elég csak az új politikusi gárdára tekintenünk, ahol fiatal, sudár termetű, szép arcú, okos és főleg hiteles hölgyek és urak akarják megdönteni a Fidesz hatalmát, és akkor látjuk csak igazán azt, hogy mennyire esélytelen Gyurcsány erőlködése a hatalom újbóli megszerzésére."

Nos a tények: A DK - amelynek egyebekben kizárólag Gyurcsány személyére épül a szavazóbázisa - 308.000 szavazatot kapott . Ezzel szemben a fiatal, sudár stb. Momentum (feltehetően erre gondol a posztíró) mindösszesen 175.000-t.
Erről ennyit...

feketeesfeher 2018.05.14. 00:32:24

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:

Halovány fingod sincs, kik szavaznak a DK-ra.
:))))
De mondom, a politika ebből a szempontból mítosz.
Te ebben a mítoszban hiszel.
Engem meg nem érdekel, miben hiszel, mert számomra nem releváns.

Kelly és a szexi dög 2018.05.14. 00:52:16

Fletó a 2/3 záloga - amig képben van, csak a Fideszre lehet szavazni, nehogy visszatérjen!

Gerberus 2018.05.14. 02:21:26

Ez így van, Fletónak vége van, bármennyire is szeretné ennek az ellenkezőjét mutatni, sőt, az ő ripők stílusával erre csak minduntalan újra meg újra rátesz még egy lapáttal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 06:46:24

@William Kidd:

"Mivel nem normalis, akarcsak ambivalens politikus tarsa Orban."

Az nem baj, ha egy politikus nem normális, bármit értsünk is e szón. A lényeg az, hogy tehetséges, értelmes és cselekvőképes társasággal vegye körül magát, akikkel jól elkormányozza az országot. Gyurcsány erre képtelen volt, Orbán viszont igen.

Innentől kit érdekel, hogy Orbán a Parlamentben lévő dolgozószobájából vagy egy gumiszobából kormányoz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 06:53:41

@feketeesfeher:

Milyen érdekes, hogy szűk 3 év alatt milyen tökélyre tudtad vinni a történelemhamisítást.

"Akkor is a németek szóltak, hogy csinálni kéne valamit orbánéknak az eu külső határán, mert tömegesen jelentek meg koszovóiak németországban. Az, hogy ezt milyen eszközökkel kellett volna kezelni, az mindegy, Kerítés vagy bármi más, tökmindegy."

A németek nem szóltak, és az sem volt tökmindegy, milyen eszközökkel . A friccek kezdettől fogva felháborodottan tiltakoztak a kerítés ellen. Úgy vélték, Magyarország majd szépen regisztrálja a Nofingerprint Alikat és a Born on January 1st Abdulokat, akik a maguk részéről szépen Magyarországon megvárják az elbírálás eredményét.

Orbán megmutatta nekik, hogy mindenz idióta álom.

"Az biztos, hogy a magyar hatóságok egyszerűen nem foglalkoztak az egész problémával. Se a menekültekkel, se a gazdasági migránsokkal, sem semmivel."

Hogy nem ég le a bőr a pofádról, amiért így hazudsz.

"Orbán 2015 márciusában a külügy éves megmondóján még arról beszélt, hogy a migráció az olasz, görög, spanyol probléma, oldják meg ők."

Bocsikácska, ez az EU hivatalos álláspontja volt, ezt Dublin 2 írta elő.

"És nem csináltak semmit hónapokon keresztül. Csak akkor kezdtek a problémával foglalkozni, mikor már nekik lett kezelhetetlen. Addig meg pont leszarták."

Hazudsz, mint a vízfolyás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 07:01:14

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát:

"Még Fletó sógora se szavaz rája."

Ez még hagyján, de:

A CIA elhelyezett egy szigorúan titkos kamerát abban a szavazófülkében, amelyben Gyurcsány leadta a szavazatát. E videó tanúsága szerint még Gyurcsány sem önmagára ill. a DK-ra szavazott, hanem a Fideszre és annak jelöltjére.

A videó természetesen szigorúan titkos minősítést kapott, így nem linkelhető, viszont letölthető az nCore torrentoldalról.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.05.14. 07:11:03

Feri egy politikai hulla. Az hogy mozog meg néha az a Fidesznek jo
Hajrá Feri!

GIeccsertetű 2018.05.14. 07:39:32

@Magyar ember ne viseljen baseball sapkát: A dk nem gyurcsány, viszont a fidesz orbán. Sőt orbánc még azt is hangoztatja, hogy ő az ország. Még új neve is van: Magyarország Viktor. Ezt kalaptörvénybe is foglalta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 07:53:07

@GIeccsertetű:

Esik eső karikára,
Kossuth Lajos kalapjára!!
Valahány csepp esik RÁJA,
Annyi áldás szálljon RÁJA!!
Éljen a magyar szabadság,
Éljen a haza!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 08:02:18

@GIeccsertetű:

Erre már keresnem kellett, rég volt, amikor iskolában tanultuk, de itt van:

Azért a két farkast fölveszi vállára:
Elkerül a háznak másik oldalára:
Minden élő állat elpihent ott, kinn, benn:
Még csak a kutyák is alusznak egy színben.
Nyitva áll az ajtó: látszik a György ágya:
Hosszu fejér kendőt terít a hold RÁJA;
Alatta pediglen a ház ereszének
Őrálló legényi sorban heverésznek.

Arany János: Toldi (6. ének)

okoshka 2018.05.14. 08:15:33

Azert tenyleg mekkora gaz ez a Gyurcsany, hogy 12 ev nem nyomtalanul mult el rajta es 60 fele kozeledve megoszult.

Alapesetben csak szerencsesebb alkat a politikaban egy tapasztalt vezeto, mint egy 30 eves szeparcu, naiv gyerek, aki eleteben nem jart Bp-en kivul.

bgp 2018.05.14. 08:24:27

@okoshka: orbán felett is eljárt az idő vasfoga, nem szeretem a pocakos politikusokat

Ráhel a saját lábunkon áll 2018.05.14. 08:26:16

Az, hogy el kell takarodnia a poltikai közéletből, abban egyetértünk, de Fleto egója ezt úgysem fogja engedni sosem...így a maga módján valóban hozzájárult és hozzá is fog járulni a Fidesz kétharmadhoz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 08:40:31

@okoshka:

"Alapesetben csak szerencsesebb alkat a politikaban egy tapasztalt vezeto, mint egy 30 eves szeparcu, naiv gyerek, aki eleteben nem jart Bp-en kivul."

Gyurcsány nem alapeset. :) Ő egy rendkívül súlyos, idült és gyógyíthatatlan eset.

Ráhel a saját lábunkon áll 2018.05.14. 08:41:52

@feketeesfeher: “...,Hát, biztos nagy baj, hogy én meg emlékezem, de azt a veszett töketlenséget, amit a fidesz mutatott 2015 tavaszán nyarán a migráns kérdésben, azt azért nehéz felejteni...”

Nem volt semmiféle töketlenség,
direkt beengedték és mutogatták a migrànsokat, csak erről szóltak a hírek,
a magyarok jót szörnyülködtek a tévé előtt: “anyukámhozzálmámégegysörtamigszemmeltartomezeketacsunyamigránsokat“, ès az emberek jól megjegyezték, hogy a migráns az a legszörnyűbb csapás ami érhet minket.
2015-ben a migránsok beengedésével ágyaztak meg a mostani kétharmadnak.

DFK 2018.05.14. 08:49:42

Igen, az öszödi beszéd nyírta ki a baloldalt. De nem az a része, amire a legtöbben gondolnak (elkúrtuk, hazudtunk, trükkök százai), hanem az , hogy "nem tudunk ennél többet, jobbat". Fletó kimondta, hogy nem igaz az, amit a baloldal addig állított magáról, miszerint a szakértelem a baloldal sajátja. Az lett világos sokak számára, hogy a baloldal nem rendelkezik kormányképes személyekkel. Elmondta Fletó, hogy az összes nagy balos "szakértő" bicskája beletört a dolgokba, nem tudtak megoldást mondani. Na, ezért omlott össze a baloldal, mert kevesen szertnének egy tehetetlen, töketlenkedő kormányt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 08:49:46

@Ráhel a saját lábunkon áll:

Bocsika, de Orbán végig az EU és főképp Németország követelései szerint járt el. Avagy nem Brüsszel és főként Németország hisztizett a legjobban, amikor elkezdte építeni a kerítést?

Emlékezni kell arra, hogy a Dublin 2 és az EU-s irányelvek szerint egy országnak nincs joga a határon visszatartani a "menekülteket", ha azok be akarnak utazni az ország belsejébe. Kimondottan tiltják, hogy a menekültkérelem elbírálásáig zárt táborokban tartsák őket. Természetesen az sem akadály, ha nem nyújt be menedékkérelmet. :)

Orbán csak azt tette, amit az EU előírásai elvártak tőle. Ezzel demonstrálta, mennyire életidegenek ezek a szabályok. Utólag persze a ballibbantak és Merkel magyarázzák a magyarázhatatlant, de normális ember csak hány tőlük.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 08:51:39

@DFK:

Az "elkúrtuk" is hatott, csak a lakosság más részére. Az egyszerűbben gondolkodókat ez is eléggé meggyőzte. A kicsit alaposabban gondolkodókra meg az hatott, amit te írsz.

Európai téridő 2018.05.14. 09:04:06

@GIeccsertetű: A migránskérdés, migránsválság megoldása helyett az érintett országokra való "kiszervezés" volt a nemtörődöm EU válasza 2015-ben, , akárcsak az 1400-as évek közepén, amikor ráhagyták Mátyás királyra, hogy ő szedje össze a pénzt, fegyvert, paripát a törökök elleni, a térségben "magányosan" folytatott harcára, az nem a "Nyugat" problémája, és milyen jó, hogy Konstantinápoly (Kelet-Római Császárság alias Rómania, alias Bizánc, 1559 óta) elesett, meg azért milyen jókat lehet boltolni a török császárral...Most is ez megy, csak most már sokkal nehezebb Erdogannal boltolni, az olaszok sem tudnak ebből hasznot húzni, az arab és a török gyökerű "iszlám" pedig az ideálisnál jobban bent van Európa nyugati felében, mint kellene, ezt ők jól elbambulták. A kerítések, falak építése Nyugat-Mucsa ez ügyben tanúsított - nevezzük nemtörődömségnek -, magatartása miatti neheztelés is, ők pedig szégyenkezés helyett kavarnak ezerrel. Mondhatni: A történelem egyre csak ismétlődik, és egyre többe fáj a szegény adózó népnek.

morph on deer 2018.05.14. 09:11:03

@okoshka:
“mint egy 30 eves szeparcu”

Te ezt nem érted.:)
Mivel úgy is nekünk kell a legjobbaknak lennünk valamiben valahogy, hogy a “nemzetthy” büszkeségünk töretlen maradjon, így majd nálunk lesznek a “legszebb politikusok”!
Bizony!

Ez olyasmi lesz, mint a szépségverseny az olimpián, (igaz, hogy fociban hatvanharmadikak vagyunk, de miénk a legszebb középhátvéd, és mi kaptuk a legtöbb szépségdíjas gólt..!) vagy akár a Pisa teszt után hallott : “de a biblia ismeretében a legjobbak között voltunk!”

Azaz: ha érdemben értékelhetetlen a teljesítményünk, akkor a szabályokat és a szempontokat kell csak megváltoztatni, és máris mi leszünk a legjobbak, - valami teljesen irreleváns egyéb ok alapján.

Úgy látszik, most a fiatal - mint orbán? - “sudár” - mint orbán - és széparcú - Némethszilárd? - politikusoké a jövő, nem is értem, hogy például a Fletó miért nem látja ezt be, pedig mennyire nyilvánvaló, nem?

GIeccsertetű 2018.05.14. 09:47:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Költői fogások a 19. századból. Tudok én is jókat írni. Aszondja hogy: "Láttyátuk feleim szümtükkel mik vogymuk. Isa pur es chomuu vogymuk. Menyi milosztben terümtevé ..." Visszamehetünk 1000 évet is, garantálom egy mukkot nem fogsz érteni belőle, nagy magyar honfoglaló nemzeti fideszbirka. Attól még nem lesz valami helyes a jelenben, hogy a múltban létezett. Amúgyis a költők alkalmaztak különleges nyelvi fogásokat, de ez a helyes magyar nyelvtől igen messze van. Egyszerűen csak arról van szó, hogy így tették különlegessé a verseiket hogy rímeljen és jól hangozzon. Mint ahogy orbánc dakota közmondásai és szóhasználata is igen messze van a helyes magyar nyelvtől. Ez a modern Háry János is szokott szokott különleges szavakat használni. Ezek kizárólag a butáknak és birkáknak szólnak, hogy azok is megértsék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 09:55:16

@GIeccsertetű:

Galambom, Arany, Petőfi és a többiek nem ezer év előtti magyart beszéltek.

De OK, tudomásul veszem, hogy SZERINTED te jobban tudsz magyarul Aranynál. Esetleg leteszel az asztalra pár Shakespeare-fordítást is?

jajdehülyevagyok 2018.05.14. 10:12:26

Tévedés No 1.
Nem igaz, hogy a választók az őszödi beszéd miatt fordultak el Gyurcsánytól, s az MSZP-től. Ez Fletó magyarázata, mert másra tolhatja a felelősséget. A választók azért fordultak el, mert minden idők legnagyobb politikai pancserét szabadította a nyakukra, aki mélyrepülésbe vitte a gazdaságot, majd pechére a válság ezt tetézte, s az embereknek ez fájt. Cserébe kapték a kamuzást, marketingpolitizálást.
Tévedés No. 2.
Gyurcsány nem a választók miatt politizál, s bálványoztatja magáz, hanem személyes küldetéstudatát éli ki, hogy neki kell legyőzni Orbánt, s csak ő képes rá. Ezért finanszírozza a pártját a cégeiből. A kb. 200 ezer bálványimádó, meg bedől a szónoklatoknak és a frázisoknak, s ez a belterjes közösség politikai erőnek képzeli magát.
Tévedés No 3.
A Fidesz korrupciója, mely nyilvánvalóan létezik, de messze nem nagyobb az MSZP-é nél, viszont jogilag nem támadható, s ami a legérdekesebb, csak az ellenzéki pártoknak fáj. Ennek két oka van, nekik is fáj a foguk egy kis korrupcióra, a másik, most a jut is narad is elve érvényesül, míg Gyurcsány idejében a keveset mind lenyúlták.

morph on deer 2018.05.14. 10:12:34

@DFK:
“Elmondta Fletó, hogy az összes nagy balos "szakértő" bicskája beletört a dolgokba, nem tudtak megoldást mondani. Na, ezért omlott össze a baloldal, mert kevesen szertnének egy tehetetlen, töketlenkedő kormányt.”

A vicc pedig az, hogy ezek után meg meg a “hazudott” ezerzel, holott az egész arról szólt, hogy keresetlen szavakkal lecseszte a kedves elvtársakat többek közt a töketlenkedésekért, a kamuzásokért, meg az alapvető “el-alibizgetünk megint négy évig” hozzáállás miatt.

Láss csodát, nem örültek neki!
Azóta is minden érintett tagadja, hogy valamihez is lett volna köze, - lásd Botka, aki ugyancsak ott volt, - és mindenki bizonygatja, hogy ugye egyedül a Gyurcsány tehet mindenről, de mint tudjuk, egyedül pókerezni sem lehet...

Azt azért nem értem, hogy mire megy ez a “tönkretette a baloldalt” rinyálás, tényleg nem.
Mert milyen is volt addig az a baloldal?
Úgy jó, ahogy van, mert már negyven éve is működött, még negyvenig csak elballagott volna, csak az az idióta Gyurcsány beledobta a követ a pocsolyába, és az összes ott szundikáló fenékjáró fölriadt álmából, és hirtelen azt se tudták, hogy merte van előre, pedig addig “milyen jól ment minden” - mi?

Érdekes módon azóta sem tudják!
Tíz éve senkinek nem sikerült felbukkanni a tócsa aljáról és észrevenni, hogy elszállt felettük az idő!
Tíz éve képtelenek a megújulásra, de ezért nyilván az a hibás, aki leleplezte a semmittevőket és ott is hagyta azt az áporodott bagázst magának, nem pedig ők, akik ma is csak Gyurcsányozni tudnak minden helyett, lásd Botka tündöklése és bukása.

Érdekes módon az MSZP-ben még mindigvnem jöttek rá, hogy Botka cseszte el az egyetlen esélyüket a pökhendi alapállásával, - aminek hatására kútba esett az összes addigi munka, és soha nem sikerült ugyanitt folytatni - de hálistennek Gyurcsány kéznél van, így ő a hibás.

Persze hogy nem hibátlan, meg elég hülye ahhoz, hogy még mindig úgy gondolja, hogy az észérvek valamit is számítanak, de könyörgöm, ha tíz év után még mindig nem sikerült jobbat találni helyette, akkor az az ő hibája, és nem a tehetetségtelen többié?

Ez még viccnek is rossz, de tényleg.

Értelmes helyen nem foglalkoznának vele, tegye a dolgát, amit akar, viszont építkeznének és dolgoznának azon, hogy egy huszonegyedik századi normális szociáldemokrata pártot felépítsenek, ami legalább alapot adhatna a reményre, hogy mégsem a széljobb az egyedüli irány, de nem!
Rágják a “gittet” tovább, és Gyurcsány a hibás, mert az legalább megbízhatóan működik.

Csak így tovább, “kedves elvtársak, elvtársnők, Rózsi néni!”
(© Sándor György)

morph on deer 2018.05.14. 10:15:11

@jajdehülyevagyok:
“A Fidesz korrupciója, mely nyilvánvalóan létezik, de messze nem nagyobb az MSZP-é nél”

Nomen est omen

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 10:21:02

Nagyon fontos, hogy Gyurcsány eléljen makkegészségesen 90 éves koráig, s ha lehet, halála napjáig aktívan politizáljon.

Ez ugyanis még 30-35 biztos évet jelentene a magyar népnek, mely alatt nem kell majd tartani a ballibek hatalomra kerülésétől.

Szóval ha esetleg elfogynának Gyurcsány összeharácsolt milliárdjai, javaslom, a magyar állam hozzon létre egy speciális alapot, mely finanszírozná Gyurcsány egészségügyi ellátását a lehető legmagasabb színvonalon a világ legjobb orvosai által!

ben2 2018.05.14. 11:04:14

"Mindezeknek viszont olyan következménye lehet, hogy a mai MSZP-nek és a DK-nak vajmi kevés esélye lehet arra nézve, hogy oly mértékben megerősödjön, hogy a 2022-es választáson akár a Fidesz kihívójává váljon."

Ez így van, viszont az MSZP és a DK együtt mindig lesz annyira erős, hogy ellehetetlenítse a friss balliberális vagy jobbközép mozgalmakat.
Ehhez nem kell mást tenniük, mint amit eddig is tettek: tematizálják az ellenzéki közbeszédet az összefogás fontosságáról, fenntartják a hideg-polgárháborús hangulatot, hogy itt és most nincs helye az ellenzék rivalizálásának, mert mindenkire szükség van Orbán megdöntéséhez és már be is biztosították a helyeiket a következő parlamentben. Hogy ezzel ellehetetlenítik bármilyen kormányváltás esélyét, az őket eddig sem érdekelte különösebben.

Ebből a csapdahelyzetből csak akkor tudná kiverekedni magát az ellenzék, ha a balliberális média és értelmiségi elit egyszer és mindenkorra megvonna minden támogatást az MSZP-től és a DK-tól és az új mozgalmak mögé állna.

Blogtolo 2018.05.14. 11:51:24

Gyurcsány megítéléséről gondolatok:

Szavahihető: "hazudtunk reggel, délben, meg este". Meghamisított gazdasági, pénzügyi adatok az ország, és az EU felé is. Számomra teljes rejtély, hogy a "DK fun"-ok miért hisznek még neki.

"Demokratikus" Koalíció: zseniális névválasztás a legkevésbé demokratikus magyar volt miniszterelnörtől. Kb. annyira demokratikus, mint a régi "szép" időkben az NDK (Német Demokratikus Köztársaság, ahol a Stazi ügynökök, Berlini Fal, menekülőkre tüzelő határőrök vedték a demokráciát). Mint napjainkban az utolsó, Észak Korea (teljes nevén Koreai Népi Demokratikus Köztársaság, amit láthatunk, mennyire demokratikus)

Zseniális pénzügyi, gazdasági tevékenysége:
- a PPP-kben épített autópályák, amelyek végső soron drágábbaknak bizonyultak az állami autópályáknál
- nyakló nélkül felvett IMF hitelek, amiket a következő (Fidesz) kormánynak kellett visszafizetni
- a be nem fejezett 4-es Metró, amit szintén a Fidesznek kellett befejezni, kifizetni, meg majd a Demszky-időkből datálódó szabálytalanságok miatti büntetéseket is a Fidesznek kell majd kifizetnie
- még Megyó alatt indult a "Több pénzt az önkormányzatoknak" szlogen: valóban több pénzt kaptak, de több feladat is rájuk lett osztva, e miatt néhány év alatt csődközeli helyzetben került a legtöbb (a Fidesz mentette ki őket a "sok lopás" közepette, mikor a kormány átvállalta a legtöbb ilyen örkormányzati adásságot)
- hasonló effektus a kórházakkal, itt is Fidesz-kormány vállalta át a szocik alatt felhalmozott adósságot
- a devizahitelek: a "szociálisan érzékeny" kormány elvette a forinthitelek támogatásának jó részét, és az "olcsóbb" devizahitelt erőltette. A bankok is ugrottak az "olcsóbb" hitelre, a nagyobb jutalék miatt ész nélkül adták a túl nagy hiteleket: 10-ből 9 lakáshitel devizás volt. Hasonlóan gépkocsikra. A válság aztán bedöntötte az egész Kánaánt, és jégre vitt családok létbizonytalanságba kerültek. A "szociálisan érzékeny" kormányok (Gyurcsány, Bajnai) semmit sem tettek a megoldásért. A Fidesznek évekbe telt, mire a válság közben rendett tett ebben a káoszban (és az, hogy a veszteség jó részét ráterhelte a jutalékukat és kamatukat biztosnak gondoló bankokra, nem tette magát szimpatikussá a pénzszektorban)

"Megbízható" politikai partner: Anno Megyót sportminiszteri pozícióból puccsolta meg. Botkát is ő buktatta meg. Elképzelhető, mennyi befolyása lett volna az 1%-os KariGeri-nek Gyurcsányon, ha hatalomra kerül valaha is ez a "technikai koalíció". Ja, és mellesleg az MSzP legnagyobb ellenfele, ugyanis tőlük kap-rabol állandóan szavazatokat. (most 3 egyéni körzetet kapott ajándékba a szociktól), de leginkább a szoci pártok anyagi csődjére számítva várja a majd hozzá csapódó szoci szavazókat.

Politikus társaitól a legőszintébb kritika volt, mikor az újjáalakult Országgyűlésben a DK frakció elnökeként nem kapott tapsot.

morph on deer 2018.05.14. 14:33:58

@Blogtolo:
“Számomra teljes rejtély, hogy a "DK fun"-ok miért hisznek még neki.”
:)
Hát azt nem csodálom, ha ez rejtélyes, de van megoldás: biztosan jókedvükben!
Csupa móka, meg kacagás az egész, ugye? Csak az lehet.

Mert ha netán a ‘rajongó’ lett volna a keresett szó, az “fan” - a fanatikusból eredően. De ha nem, akkor elnézést!

“- nyakló nélkül felvett IMF hitelek, amiket a következő (Fidesz) kormánynak kellett visszafizetni”

Ami(k)ből a fidesznek maradt 3.2 milliárd euró tartalékba! Az egy dolog, hogy a Mol-t “kellett” belőle megvenni, de “nyakló nélkül” maradt. Ezért is dícsérte orbán Bajnait, nem sokkal a kormányváltás után.

Ráadásul nem ”kellett” visszafizetni, az orbán ‘koki és saller’ osztogató rohamában döntött úgy, hogy bizony őt senki se ellenőrizze, nehogy már valaki is belebeszélhessen, hogy épp mire cseszi el a közpénzt, - na ezért fizettük vissza az IMF hitelt.
Ezek után jóval magasabb kamatra sikerült felvenni helyette, de “büszkén”, mert koki- és sallerság van...

Egyébként ma semmivel sem kevésbé vagyunk “nyakló nélkül” eladósodva, csak éppen orosz- és kínai testvéreinknek, meg mindenki másnak, aki kötvényeket vesz tőlünk, csak hogy tudd.
Igen, a bevándorlási kötvényt is vissza kell fizetnünk, nem is akármilyen kamattal.
De legalább senki sem ellenőrizheti az orbitális közpénzpocsékolást ami itt zajlik, mert koki- és sallernagyhatalom vagyunk..!

Azt ugye te mostanáig nem tudtad, jogy a devizahitelezés a forint értékvesztése miatt esett végképp hanyatt? Ezúton tudatom, hogy az átkos Gyurcsányi időkhöz képest a forint árfolyama jó 15%-ot esett, pártunk és kormányunk pedig a csókosok megsegítésén túl, - na meg az emlékezetes, a “hitelkárosultaknak” szánt milliárdos, és “ igen sikeres” házépítési projekten kívül édeskeveset tett nyolc év alatt is, ezért is kerül kilakoltatásra több száz család a közeljövőben.

Bár be lehetne őket telepíteni valamelyik stadionba például, mindjárt a közönség is biztosítva lenne...

“Anno Megyót sportminiszteri pozícióból puccsolta meg. Botkát is ő buktatta meg.”

Megyót az SZDSZ puccsolta meg, a meglévő választékból Gyurcsány látszott a legtapasztalatlanabbnak, ezért esett rá a választás, abban a reményben, hogy majd kézben tudják tartani. Nem jött be.

Botkát viszont maga Botka buktatta meg, a faragatlan erősködéseivel, és a soha be nem váltott tárgyalási igéreteivel.
Igen, “be lehet mögém állni” és “nyitott vagyok a tárgyalásra” - ha idejön valaki és kér időt(?) és az előre kikövetelt teljhatalommal, hogy márpedig mindenben ő dönt!
A leporolt ‘53-as proletár jelszavak sem segítettek sokat, de legalább sikerült ezzel elcsesznie majdnem egy évet a felkészülésből, csak gratulálni lehet hozzá.

Meg ahhoz is, hogy ez fel sem tűnt mostanáig, csak az, hogy a Hyurcsány nem engedte át a DK feletti fennhatóságot Botkának, - ejnye-bejnye Feri, hát szabad ezt?!

Így aztán gondolom az sem tűnt fel, hogy sem a DK, sem Gyurcsány nem volt bent az ülésteremben amikor “nem kapott tapsot”.
Igaz, nem is a függöny mögött bújkált, mint volt kollégája :)

Jó, tudom, nem illik tényekkel megzavarni egy fidesz-fun(!) lelkivilágát, de sajnálom, így sikerült!
Talán majd legközelebb tapintatosabb leszek!
Vagy akkor sem, ki tudja?

sZulamith 2018.05.14. 14:42:02

Erre mondják, hogy savanyú a zőlő, mert Gyurcsány pártja megerősödve került a parlamentben, talán ennyi még a sok negatívum mellett elfért volna a posztban.

"....le kellett 2009-ben mondania az oly nagyon vágyott és szeretett miniszterelnökségéről, ..." Ami azt illeti Ő legalább le tudott mondani a szeretet miniszterelnökségről,viszont van aki nem.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 15:51:03

@sZulamith:

"Ő legalább le tudott mondani a szeretet miniszterelnökségről"

Mivel inkább lemondatták. :)

"viszont van aki nem."

Ne aggódj, Orbán ezután is minden kedden megbukik, minden pénteken pedig lemond.

sZulamith 2018.05.14. 19:44:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem aggódom, mert Orbán Viktor pénteken mindig megmondja a tutit, ami még a következő hétre is elég, tehát kedden nem bukhat meg:):)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.05.14. 22:36:58

@sZulamith:

S mégis megbukik. Minden pénteken.

diplomici 2018.05.15. 11:11:15

@ben2: Jó a politikai érzéked, valóban ez a lényeg. Az MSZP-DK árnyékában a fiatal hajtások nem fognak tudni szárba szökkenni, miközben az idő kegyetlen vasfoga kívülről rágja szét, a rothadás meg belülről emészti fel szép lassan az utódpártokat. A ballib médiának pedig kétségtelenül óriási a felelőssége, hogy ezt nem ismeri fel, rosszabb esetben pedig tisztában van ezzel, de egyéni érdekek a változatlanságot preferálják. Az utódpárti politikusok hálózata jobban működik a médiában mint a Budapesten kívüli környezetben. A kormányváltással kapcsolatos ballib retorika és a valóság között egyre jobban felsejlő ellentmondást a tanultabb választók növekvő számban érzékelik, a kevésbé politizálók meg egyszerűen megérzik. A hívek ennek ellenére kitartanak, a többi lassan lemorzsolódik, mint április 8. is mutatta. Ha nem lesz radikális változás ellenzéki oldalon, az Orbán-éra 2022-ben is folytatódik.