Becsődölt tüntetés

2018. szeptember 26. - Tarski

Néha az ember nem tudja, hogy sírjon, vagy inkább nevessen a politikusok rossz húzásai miatt, miközben úgy saját magukból, mint pedig a hívőikből bolondot csinálnak. Az előbbi, tehát önmagukból történő bolondcsinálás még megteszi, mert a politikus rákényszerülhet arra, hogy félrevezesse a jó népet, ezt sokszor megteszik is, amit sokan bevesznek. De annak nem látom az értelmét, hogy a saját támogatóikból miért csinálnak bohócot, hiszen rájuk még a későbbiek során még szükségük lesz, ha egyáltalán a politika harcterén akarnak vitézkedni.

 

Azt gondolom, hogy Gyurcsány Ferenc megint egy olyan dolgot tett, ami csak rontott a DK eddig is rossz megítélésén, s egyáltalán azon lehet csodálkozni, hogy még mindig voltak olyanok, akik ész nélkül követik a mára már elhiteltelenedett politikust. Amint azt tudjuk, óriási örömmámor uralkodott el a hazai balliberális oldalon a Sargentini-jelentés elfogadása után, ami szintén elgondolkodtató, mert akárhogyan is nézzük, ez végeredményben Magyarországot és nem Orbán Viktort marasztalta el. De most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a balliberális oldal egyből szervezett egy hatalmasnak gondolt tüntetést Budapestre abból a célból, hogy önmagukat fényezzék és sárba tapossák a hatalmat, vele együtt hazánkat is. Ez ugyan még kellő érdeklődőt vonzott is, és volt elég nagy tömeg ahhoz, hogy a felszólaló politikusok érezhessék azt, hogy léteznek még támogatóik, akik bedőlnek nekik. Itt fogalmazódott meg a DK elnökének az a gondolata, hogy ezt a tüntetést permanensé lehet tenni, és harcba hívta az ellenzéket. Talán a permanens forradalom képe tárulhatott fel benne, aminek korábban még volt létjogosultsága és történelmi jelentősége is, de mára ez már kiüresedett és elveszett. Ám időközben kiderült az, hogy míg a korábbi tüntetésen az MSZP és a Párbeszéd párt politikusai és támogatói jelen voltak, addig ezen a permanens forradalmi tüntetésen már nem kívántak részt venni. Így történhetett meg az, hogy szinte kizárólag a DK szimpatizánsai voltak jelen az Alkotmány utcára tervezett megmozdulásokon. Ez azonban távolról sem volt permanens, mert a tervezettől eltérően csak hétköznap délután öttől tízig tartott. Sőt, ahogyan csökkent a résztvevők száma, úgy változott meg a helyszíne is, mivel hátrahagyták a fővárost, és Szegeden próbálták folytatni. De itt is csődbe fulladt a vállalkozás, és csupán rendzavarást lehetett feljegyezni az utókor számára.

 

Engem személy szerint ez a kísérlet nem érdekelne, ha nem lenne annak komoly elméleti vonzata. A helyzet ugyanis az, hogy Gyurcsány Ferenc arra alapozta a cselekményét, miszerint más országokhoz hasonlóan csupán tüntetéssel meg lehet buktatni egy hatalmat. Ennek az elképzelésnek ugyanis több hibája van. Az első az, hogy egyetlen más ország sikeres hatalomváltását sem lehet egy az egyben átültetni a hazai viszonylatokra. Ennek sok oka van, amit egyszer érdemes lesz áttekinteni. A második hibája az, hogy míg más országokban tömegével vonultak az utcára, itt viszont néhány ezer tüntető volt jelen a kormányváltást követelni. Ez nem olyan nagy létszám, hogy a kormány, különösen Orbán Viktor komolyan vegye a követelésüket. Más volt a helyzet például a netadó, vagy az olimpia megrendezése elleni fellépés alkalmával, amikor jól kitapintható volt a választók nagymérvű ellenállása. Ekkor tényleg meghátrált a hatalom, már csak azért is, mert nem lényegi hatalmi kérdésről volt szó. Tehát lehetett engedményt tenni a démosz számára, amivel reprezentálhatták azt, hogy hallgatnak a nép szavára.

                                dob_orbannal.jpg                                                  

                                                      Fotó: Reviczky Zsolt.

 

A harmadik hiba az, hogy nincs a hatalomnak kitapintható legitimációs vesztesége. Ahhoz, hogy egy kormány önszántából lemondjon a hatalmáról, legalábbis hosszabb távú legitimációs deficittel kell küzdenie. Az a Fidesz esetében távolról sincs meg, még annak okán sem, hogy az EP-ben a Sargentini-jelentés során nyilvánvalóan elmarasztalták. Ez nem lehet ok arra, hogy távozzanak a hatalomból, még ha azt néhány ezer tüntető követelné is. Sőt, az a tény, hogy a hatalomnak ismét sikerült ellent állni a menekültek tömeges befogadását forszírozó EP-vel szemben, még pozitívabb színben tüntetheti fel a kormányt és személy szerint Orbán Viktort. Ennek ugyan csupán később tudhatjuk meg az igazságértékét, de nagy valószínűséggel ez fog történni.

 

A negyedik hiba az a feltételezés, hogy a tömeg képes lesz leváltani egy olyan hatalmat, amelyik bevándorlás ellenes és helyébe olyat tenni, amelyik nyíltan, vagy burkoltan bevándorláspárti. Ma már egészen világossá válhatott az, hogy az eddig betelepült migránsok döntő többségét nem lehet integrálni a keresztény kultúrkörbe és nem lehet őket munkára fogni sem. Gyakorlatilag jelentős részüket az adott tagállamnak kell eltartania a saját választóinak számlájára és rovására, hiszen minden rájuk fordított pénz csak az őslakosoktól vonható el. Egy olyan kis ország, mint Magyarország pedig nem engedheti meg azt a luxust, hogy ezt megtegye.

 

Az ötödik hiba az, hogy nem számolt a parlament összetételével sem, ahol közismerten Fideszes túlsúly van. Még ha a kormányfő lemondana is, amiben én nem hiszek, akkor sincs meg a kellő hatalom egy új kormány zökkenőmentes működéséhez, mert a Fideszes parlamenti többség minden kormány által beterjesztett törvényt el fog utasítani. Magyarán egy így elképzelt hatalom működésképtelen lenne, ami ma az ország káoszba fordulását jelentené.

                         dob_orbannal_2.jpg

                                                         Fotó: Reviczky Zsolt.

 

A hatodik hiba az, hogy ha netán tisztán emberbaráti szeretetből a haza megmentése érdekében a Fideszes többségű parlament támogatná is az új kormányt, akkor sem lehetne működőképes kormányt felállítani, ami szintén az ország káoszba fordulását segítené elő. Azt sejtem, hogy Gyurcsány Ferenc szeretne miniszterelnök lenni, de kik lennének a miniszterei? Melyik pártból szeretné vagy tudná összeállítani a listát, hiszen olyan nagy az ellenzéki pártok közötti meg nem értés és a hatalmi harc, hogy már a kormány összeállítása is kérdésessé válna. Arról meg egyenesen beszélni sem érdemes, hogy képes lenne-e akár egy hónapig is komoly megrázkódtatás nélkül fennmaradni.

 

A fentiek miatt nem is tudom, nem is értem, hogy miért jutott Gyurcsány Ferenc eszébe az, hogy egy tüntetés sorozattal képes lesz megdönteni ezt a hatalmat. A Fidesz ugyanis óriási támogatottsággal rendelkezett már a 2015-ös migráns invázió alkalmával is, és ezt a támogatottságot a 2018-as választások során csak tovább növelte. Ma úgy néz ki a helyzet, hogy létezik a Fidesz–KDNP pártszövetség és utána néma csend a pártok tekintetében. Arra számítani, hogy ezt az ellenzék által nem éppen kívánatos állapotot pontosan a migránsválság kellős közepén a választók felrúgják, nos, ez már tényleg politikai szűklátókörűségről tanúskodik. Azt meg elvárni, hogy Orbán Viktor majd önként távozik a bársonyszékéből, megint naivitás lenne elképzelni. Egyébként óriási hiba lenne ez tőle, mert azzal a választóit csapná be, hagyná magára és engedne utat egy kiszámíthatatlan kormányzásnak. Azt Orbán nem fogja megtenni, amit Gyurcsány megtett 2009-ben, hogy bedobja a törölközőt, mert tanult abból, és láthatta azt, hogy miként fogy Gyurcsány körül a levegő, míg végül a politikai túlélése érdekében kénytelen volt egy külön pártot alakítani.

 

Annyi biztos, hogy volt azért eredménye is ennek a rövid életű tüntetéssorozatnak. Némely hívőnek alkalma nyílott arra, hogy a felgyülemlett haragját rázúdítsa Orbán Viktor képére. A rendezvényen ugyanis volt egy dob, amelyiknek az oldalán a kormányfő fényképe volt látható és a tüntetőknek lehetősége nyílott arra, hogy a kép rugdosásával „doboljon” Ugye, milyen az emberi méltóságot a legmesszebb menőkig tiszteletben tartó nemes cselekedet! Ez azonban alkalmas lehetett a feszültségek levezetésére, de szerintem inkább a DK-s hívők csináltak magukból bohócot ország-világ előtt. Persze, ez is lehet egy eredmény, már ha megelégednek ennyivel. Váljék egészségükre.

 

Debrecen, 2018. 09. 26.

A bejegyzés trackback címe:

https://tarski.blog.hu/api/trackback/id/tr3514263881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.09.26. 07:12:26

Szegeden még 300 gyurcsányista fanatikus nyugdíhjas se akadt?

Matild Vesztergom 2018.09.26. 11:20:29

Azért érdekes csúsztatások találhatók ebben a szösszenetben.
Sargentini jelentés /felmérés 170 ezer emberrel: Nem Magyarországot, hanem a kormányt ítélte el:65%! Minden más felmérés is a "nemek" többségét hozta ki!
Tüntetés: netadó + az olimpia megrendezése ;sok ezer ember az utcán /a kormány meghátrál - tény/.
Tüntetés: oktatásárt, egészségügyért, a szociális helyzet javításáért, kilakoltatások ellen, az otthonápolás munkának számításáért stb; pár száz ember az utcán /Nem Gyurcsány hibája!/ - siralmas! Mit is akar a NÉP? Szolgaságot?
Az ön mottója: "Szabad ésszel nem adom ocsmány módon a szolga ostobát!" /Nem tartja paradoxonnak, hogy szolga módon a hatalom mellé áll? A hatalom 10 millió embert szolgál? Akkor miért vannak milliószám szegények és nyomorgók? Szolgál a hatalom, vagy pedig uralkodik? Kiszolgáltatottá tesz embereket vagy felemel? Kiket emel fel? ............. De minek is írok, hisz úgy érzem, hogy minden szavam falrahányt borsó!

VT Man 2018.09.27. 08:48:30

@Matild Vesztergom:
"Akkor miért vannak milliószám szegények és nyomorgók? "

Aha. Ha milliószám vannak szegények és nyomorgók, akkor miért kap egy építõipari segédmunkás napi 20 ezret (zsebbe)? (Az havi 300-400 ezer felett).

Miért nem lehet takarítót találni zsebbe 1500 Ft/óra bér alatt?

chrisred 2018.09.27. 09:09:55

Az Európai Uniónak semmilyen joghatósága nincs a magyar állampolgárok felett, tehát a napnál is világosabb, hogy a Sargentini jelentés a magyar államot, illetve annak egyes szerveit marasztalta el.

MACISAJT1 2018.09.27. 09:10:29

" a kárászéletű tüntetéssorozatnak."

A kárász az egy szálkás hal..:-)

A kérész meg másnéven a tiszavirág nevével ellentétben nem növény, hanem egy rövid életű kérészfaj, pár órás vízfeletti életük és tömeges rajzásuk (kirepülésük, násztáncuk, párzásuk, peterakásuk, pusztulásuk), egyedülálló természeti látványosság, aminek az elnevezése tiszavirágzás.

chrisred 2018.09.27. 09:11:41

@VT Man: Talán mert nem a megfelelő helyen keresed. Ha egy nógrádi faluba költözöl, találsz majd ennyiért takarítónőt.

nick papagiorgo 2018.09.27. 09:24:16

@chrisred:
1. a nógrádi falvakban nem laknak milliószám
2. a Fidesz a nógrádi falvakban IS fölényesen győzött (ahogy mindenhol máshol is). Én viszont nem láttam még olyan embert, aki a Fidesz alatt nyomorog, de azért a Fideszre szavaz.

Ez az elmélet tehát bukott.

Két dolog van: egyfelől a hivatalos statisztikák a "bejelentett" fizetéseket veszik figyelembe, és vannak azért páran, akiknek a bejelentett fizetése szinte nulla, de három BMW áll a négyemeletes ház előtt, vajon miből. Ők "papíron" nyomorgók, ugye.
Másfelől ha akkora lenne az éhség meg a nyomor, akkor az emberek nem húzták volna be harmadszor is a Fideszt, méghozzá az ellenzékhez képest meggyőző fölénnyel. Éhező és nyomorgó emberek az ellenzékre szoktak szavazni, mert a jelenlegi kormánytól ugye nem várhatják sorsok jobbra fordulását. Hol vannak ezek a tömegek?

Na ez az :)

chrisred 2018.09.27. 09:29:54

@nick papagiorgo: Milyen elmélet? Egy szóval sem állítottam, hogy Nógrádon kívül az egész ország dúskál a javakban.

Emmett Brown 2018.09.27. 09:30:23

Jelenleg a Fidesznek nincs alternatívája kormányzási szempontból, ahhoz túl mélyen vannak beágyazva minden területen, hogy ne tudnának elszabotálni szinte bármit; ha úgy tetszik jelenleg övék a klasszikus hatalom is, meg a deep state is.

Megnéznék egy fidesz kormányt megalomán projektek, kultúrharc meg oligarchák nélkül. Mert ilyet még nem láttunk, és jelenleg másra nincs reális lehetőség.

chrisred 2018.09.27. 09:32:48

@nick papagiorgo: "Éhező és nyomorgó emberek az ellenzékre szoktak szavazni, mert a jelenlegi kormánytól ugye nem várhatják sorsok jobbra fordulását."

Demokráciákban igen, ahol van kormányképes ellenzék. Sztálin alatt milliók haltak éhen, mégsem segített a nyomorgó tömeg semmilyen ellenzéket hatalomra. Tehát megdőlt az elméleted.

röf 2018.09.27. 09:34:43

Gyurcsányt néhány foghíjas nyugdíjas rajongja körül, ha tüntetést vezényel.
Valójában kár szót -műsoridőt- vesztegetni a magánszámaira
Belegabalyodik a kígyóba, meg a prímszámokba, többet részeg mint nem, egyszerűen nem bírja, ha nem szerepel sehol.
Három hülyét tart maga körül (Vadai, Molnár és Gréczy), akik a megfelelő pillanatban megtapsolják vagy kisegítik ha ökörségeket beszél.
Nulla hírértéke van ennek az embernek.

chrisred 2018.09.27. 09:36:48

@nick papagiorgo: "Két dolog van: egyfelől a hivatalos statisztikák a "bejelentett" fizetéseket veszik figyelembe, és vannak azért páran, akiknek a bejelentett fizetése szinte nulla, de három BMW áll a négyemeletes ház előtt, vajon miből."

Meg vannak, akiknek a vagyonbevallása szerint párszázezer forint megtakarítása van, és mégis luxusrepülőn járnak külföldre meccset nézni. Fejétől bűzlik a hal.

nick papagiorgo 2018.09.27. 09:37:05

@chrisred: az az elmélet (ami igazából nem is a Tiéd, hanem Matild Vesztergomé), hogy ma vannak Magyarországon " milliószám szegények és nyomorgók".

Mert nincsenek. Vannak, de nem milliószám.

Továbbá, aki éhezett és nyomorgott, annak egy jó része kiment külföldre, más része meg elment Budapestre/Győrbe/Kecskemétre stb. stb. dolgozni, ahol hálóval fogják a melóst. Igazából meg kell állapítani, hogy ma Magyarországon kb az nem dolgozik, aki nem akar (itt elsősorban olyanokra gondolok, akik ülnek Alsógilisztáson a köpecházukban, és azt várják, hogy jöjjön helybe a munka, ahelyett, hogy ők mennének utána). Tisztelet a kivételnek, persze.

Úgyhogy hagyjuk meg az "éhező és nyomorgó milliókat" a hanyatló nyugat ópiumának :)

rallus 2018.09.27. 09:39:39

Ferenc játszva vitte csődbe az országot, neki ugyanezt megtenni néhány tüntetéssel csak laza rutin.
Azt viszont nem értem, hogy az anyósa, aki egy okos asszony, hogy tűri meg a közelében...

Buchhalter 2018.09.27. 09:42:13

A Fidesz egyelőre leválthatatlan.Az ellenzék meg nulla. Az LMP is kezd darabokra hullani. Most akar kilépni a pártból a sztár hölgyikéjük.MSZP kussol és elkövette azt a szarvashibát,hogy megszavazta a Sargentini jelentést .Sok MSZP szavazó is ezt hazaárulásnak vette és van benne jog alap a részükről.Jobbik kezd széthullani. A Mi hazánk Torockaival pedig egy Fidesz formáció.Támogatottsága minimális ezért Orbán békén is hagyja őket.Még tán kapnak egy kis zsebpénzt.Együtt PM meg Momentum szintén leszerepelt. A Fidesz ellen fellépni az Egészségügy széthullásával és a nagy állami cégek botrányaival valamint a már egyre több embert éríntő állami bérlakás építés elmaradásával lehetne megfogni és több embert akár tízezreket megmozgatni.

kvadrillio 2018.09.27. 09:47:12

AHHHAAA.....HÁNY MILLIÁRDOT IS VETT EL ORBÁN ÍGY A MAGYAR EMBEREKTŐL ?????????? ZSHIDÓKNAK ÉPÍTETTE A STADIONOKAT A MAGYAR EMBEREK PÉNZÉBŐL ?????

meglévő sportcsarnokokban tartják majd a Maccabi Európa ... - Alfahír
alfahir.hu/.../budapest_europai_maccabi_jatekok_sport_miniszterelnokseg_fide...

15 órája - Maccabi Európa Játékoknak, az MTK építi az MTK Sportvárost" - áll a ... rendezendő Maccabi Európa Játékok központi helyszíne lett volna. ... Hiába ígérte Orbán a szurkolóknak, nem lesz pirotechnika a stadionokban. 19:36.

Buchhalter 2018.09.27. 09:48:52

@nick papagiorgo: sok mindenben igazad van ,de azért nem olyan egyszerű egy máról holnapra élő embernek elhagyni Alsógilisztást és elmenni a nagyvárosokba dolgozni.Sajnos nagyon kevés cégnek van munkásszállója az albérlet árak meg elszaladtak. Az átlag albérlet rezsivel alig fedezi egy sori melós bére.Székesfehérváron a Videoton felvesz már bárkit ,de 2 műszak a sor mellett nettó 160-180 ezer. Szálló nincs.Albérlet 80-90 ezer + rezsi.= kb 120 ezer. A többi kaja ,ruha család és még tán belefér telo feltöltés.Aránytalan hogy a bére 2/3 része lakhatásra megy. A rothadó nyugaton a bér fele.

mindbender2 2018.09.27. 09:55:03

Na és mia konklúzió?

Segítek: Gyurcsány vagy full alkalmatlan, vagy a fidesz embere.

Egyébként meg a fidesz most vesztett fél milla szavazót, aki senkire sem szavazna. Én sem voltam választani, mert nem volt kire (ha nagyon muszáj lett volna akkor a fideszre x-elek, mert a többi egyszerűen 0.)
Egyszerűen nincs alternatíva. Kormányzásképtelen idióták, élettől elrugaszkodott, hagymázas gyökérségek mellett kiálló barmok gyülekezete az ellenzék. És nemv agoyk meggyőződve, hogy nem lopnának ugyanúgy. Akkor meg minek?

chrisred 2018.09.27. 09:55:04

@nick papagiorgo: Elsősorban az ment ki nyugatra dolgozni, aki
- aktív korú volt
- volt megtakarítása, hogy fedezni tudja költségeit
- volt nyugaton is piacképes tudása, szakértelme, de legalább annyi tanult képzettsége, hogy könnyen betanítható legyen egy új munkakörben
- képes kommunikálni nem magyar nyelvű környezetben

Aki ezekkel rendelkezett, nem abba körbe tartozott, mint amiről előbb szó volt. Tény, hogy Romániából a cigányok tömegesen és zárt közösségekben költöztek át a latin nyelvű országokba, ahol meg tudták értetni magukat valahogyan, de nálunk ilyesmiről szó sem volt.

nick papagiorgo 2018.09.27. 09:57:41

@Buchhalter:
nemtom, Pest környékén pl. van egy csomó munkásszálló. Pl. a mi cégünknél is van, 10-15 ezreket kell fizetni havonta (a többit a cég állja).
Albérletben (pl. egy kétszobás lakásban) is nem kell egyedül lakni, elvannak ott 3-4-en is (úgy is kb. aludni járnak oda), így a teljes összeg mindjárt harmadolódik/negyedelődik. Persze, ha az egész családot odaviszi, más a helyzet, de akkor meg jó esetben két kereső között oszlik meg a költség.

Etniez 2018.09.27. 10:12:51

@chrisred: ekkora faszságot :D
Vitában kiemelték, hogy nem a magyar népről szól a jelentés.

chrisred 2018.09.27. 10:18:10

@nick papagiorgo: Ez két lehetőséget jelent. Vagy két háztartást tart fenn, és fizeti az ezzel járó költségeket. Vagy elköltözik, és az ő nem frekventált helyen lévő ingatlanja helyett keres egy frekventált helyen lévőt. Mindkettő jelentős pluszkiadással jár.

chepunk 2018.09.27. 10:27:20

Ezen "tüntetésecskék" szánalmas kellékei csupán a szánalmas kormányzásnak, és a szánalmas országnak. Magyarország pont olyan mint ezek a tüntetések...

nick papagiorgo 2018.09.27. 10:29:16

@chrisred: ez így van, de ha a bevételed a jelenlegi lakóhelyeden 0, akkor a költözés, amennyiben a bevételt megnöveli annyival, hogy a kiadások után 0-nál nagyobb szám jön ki, akkor talán mégis megéri, nem? :)

Nem piszkálni akarlak, ez a "miért nem költözök el" pártiak egyik jelentős érve, miszerint nem éri meg, maga a költözés is költségekkel jár stb. stb. Na de ha ott, ahol van, nincs bevétele, a "semmiből" él, akkor hogyan képzeli a helyzet megoldását? Nyer a lottón?

Ha a bevétel nem jön el hozzád, neked kell a bevétel után menni :)

$pi$ 2018.09.27. 10:59:08

"Még ha a kormányfő lemondana is, amiben én nem hiszek, akkor sincs meg a kellő hatalom egy új kormány zökkenőmentes működéséhez"

Én nem hiszem, hogy Gyurcsány "zökkenőmentes" kormányzásban gondolkodik. :D Amikor többségben voltak akkor sem volt "zökkenőmentes", még távolról, ködben, becsukott szemmel figyelve sem. :D

$pi$ 2018.09.27. 11:11:00

@Buchhalter: "A többi kaja ,ruha család és még tán belefér telo feltöltés.Aránytalan hogy a bére 2/3 része lakhatásra megy. A rothadó nyugaton a bér fele."

Hát azért ez nem mindenhol ilyen egyszerű. A rothadó nyugaton a magyar "melósok" négyen laknak egy lakásban, hogy kijöjjenek. Ha ezt megcsinálják székesfehérváron ott is kijönnének a fizetés feléből. Persze ott nem éri meg annyira, mert a fizetés fele is kevés lenne a boldogsághoz.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.09.27. 11:44:28

továbbra is akárhogy tekergeted, a Sargentini-jelentés kizarólag orban viktor szovjetszopkodó kommunista kormányát marasztalta el. Magyarország továbbra sem = orbán viktor.

konrada 2018.09.27. 12:02:34

...ó szegény Fletó!
Pedig tudhatta volna: "Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek"

...és elnézést kérek továbbra is, de ha szó esik Gyurcsány mostani lázálmáról, mindig csak ez az örökbecsűje ugrik be, és csapkodom a térdem (a sajátom, mivel se viperám, se símaszkom nincs, ...bár az is igaz, hogy azonosítóm sincs?), hogy másokéval tegyem) a nevetéstől...

$pi$ 2018.09.27. 12:45:31

@frikazojd: "a Sargentini-jelentés kizarólag orban viktor szovjetszopkodó kommunista kormányát marasztalta el"

Olyannyira, hogy a legvégén van egy "különvélemény" szakasz, ahol elmondják páran, hogy az a bajuk a jelentéssel, hogy magyarországot olyan dolgokért marasztalja el (pl. a cigányok segítése), amiben magyarország európa előtt jár.

Olyannyira, hogy már a cím is magyarország elmarasztalásáról szól.

Ezekből látszik, hogy sem az első, sem az utolsó oldalát nem olvastad. A címét sem.

Mesélj még! :D

chrisred 2018.09.27. 14:47:45

@$pi$: Már párszor elhangzott, az alaptörvény hatálybalépése óta a magyar állam hivatalos megnevezése Magyarország. Ha a Fidesz az államot alkotmányosan a Magyar Köztársaság elnevezésről Sárga Zoknira keresztelte volna át, akkor a Sargentini jelentés címében is Sárga Zokni szerepelne.

$pi$ 2018.09.27. 15:54:52

@chrisred: Tehát a jelentés az országot marasztalta el és nem a magyar kormányt. Ezt is állítottam. Az ország nevének megváltoztatása teljesen irreleváns, feleslegesen hoztad fel.

chrisred 2018.09.27. 15:58:33

@$pi$: Tehát a jelentés a magyar államot marasztalta el, illetve annak a szerveit, például a kormányt. Az állam hivatalos nevére való hivatkozás nem irreleváns, csak nem sikerült megértened.

$pi$ 2018.09.27. 18:10:39

@chrisred: "Tehát a jelentés a magyar államot marasztalta el,"

Nem, a jelentés egy javaslat, ami azt javasolja, hogy magyarország ellen intézkedéseket hozzanak, azaz az országot marasztalják el. Az európai únió nem marasztalhatja el a magyar államot vagy a magyar kormányt, az országtól vehet el jogokat, például szavazati jogot.

A jelentésben nem azért javasolják a magyarország elleni és nem a magyar kormány elleni intézkedéseket, met úgy gondolják, hogy az az ország a hibás vagy bűnös vagy akármi, hanem azért, mert csak az ország ellen járhatnak el.

Eleve baromság ez a "kormány ellen nem az ország ellen", meg "az orbán ellen nem az ország ellen". Az országtól akarják megvonni a szavazati jogot, nem a kormánytól, nem a magyar államtól. Bármi "a kormány ellen, nem az ország ellen" az ország belügyeibe való beavatkozás lenne, mintha orbán azt mondaná, hogy nem egyezik bele, hogy a merkelt újraválasszák.

chrisred 2018.09.28. 05:48:34

@$pi$: "Az országtól akarják megvonni a szavazati jogot, nem a kormánytól, nem a magyar államtól. Bármi "a kormány ellen, nem az ország ellen" az ország belügyeibe való beavatkozás lenne, mintha orbán azt mondaná, hogy nem egyezik bele, hogy a merkelt újraválasszák."

Az Európai Tanácsban és az Európai Unió Tanácsában a kormányfőnek és a kormánytagoknak van szavazati joga, tehát itt sem igaz, hogy általánosan az ország elleni szankciót hoznának, hanem konkrétan a kormánnyal szembenit. Orbán Tusványoson azt mondta, hogy Trumpot szeretné amerikai elnöknek, tehát beleavatkozott egy másik ország belügyeibe? Nyilvánvalóan nem, hiszen erről az amerikai választók döntenek, ahogy a német szövetségi választásokon a német választók.

Abban igazad van, ha az Európai Unió a magyar országgyűlési választásokon megvonná a szavazati jogot a magyar választóktól, akkor az ország ellen hozna szankciót. De mivel ilyen jogköre nincs, ezért ismétlem, eleve nem hozhat szankciót az ország ellen. Csak az Európai Unió saját szerveiben való közreműködésről hozhat döntést, az meg az országot nem érinti, csak az államot, és annak szerveit.

$pi$ 2018.09.28. 05:50:58

@chrisred: "Az Európai Tanácsban és az Európai Unió Tanácsában a kormányfőnek és a kormánytagoknak van szavazati joga, tehát itt sem igaz, hogy általánosan az ország elleni szankciót hoznának"

Ha csak a tanácsban akarnák megvonni a szavazati jogot, akkor igazad lenne, de mindenki tudja, hogy ez nem így van. Senki sem mondja, hogy az EU a magyar kormánytól akarja megvonni a szavazati jogot. Legalább egy cikket olvastál volna el erről...

chrisred 2018.09.28. 06:02:21

@$pi$: Na, akkor mesélj, vagy linkelj be valamit, milyen egyéb szavazati jog megvonásáról van szó.

$pi$ 2018.09.28. 09:52:11

@chrisred: Fogalmam sincs. Csak blogbejegyzéseket meg híreket olvastam, a vonatkozó "hetes cikkely" szövegét nem.